منطقه در یک نگاه | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 18 آبان 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

۱️⃣ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به «جو بایدن» به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، تأکید کرد که دوستی و سابقه برجسته بایدن در حمایت از اسرائیل به حدود نیم قرن پیش بازمی‌گردد.

۲️⃣ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای بحث و رایزنی درباره ایران امروز به سرزمین‌های اشغالی، عربستان سعودی و امارات سفر خواهد کرد.

۳️⃣ یکی از رهبران حزب کُردی «الجماعه الاسلامیه الکردستانیه» با اشاره به اینکه گذرگاه‌های مرزی منطقه کردستان منبع درآمد خاندان بارزانی است گفت که این خاندان اداره گذرگاه‌های مرزی را به بغداد واگذار نخواهد کرد.

۴️⃣ یک کمیته پارلمانی جمهوری آذربایجان ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی نماینده این کشور تاکید کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند به روابط دوستانه دو طرف خدشه وارد کند.

۵️⃣ صدها نفر از ساکنان حومه شرقی «دیرالزور» سوریه همزمان با مانور مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه با ائتلاف بین‌المللی علیه آن‌ها تظاهرات کردند.

۶️⃣ رئیس جریان آزاد ملی لبنان امروز در سخنانی، دلایل تحریم شدنش از طرف آمریکا را تشریح کرد و گفت، حاضر به قبول درخواست واشنگتن برای قطع ارتباط با حزب‌الله نشده است.

۷️⃣ الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان رسما اعلام کرد، این کشور شهر «شوشا» در منطقه قره باغ کوهستانی را از سیطره نیروهای ارمنستانی خارج کرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه