بازتاب نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی

 

🔹 ان بی سی نیوز:  علیرغم پیروزی مسعود پزشکیان، ایران با تنش‌هایی مانند جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه، برنامه هسته‌ای در حال پیشرفت و نزدیکی انتخابات آمریکا که می تواند احتمال تنش زدایی بین ایران و آمریکا را با خطر مواجه کند، ایران هنوز در شرایط حساسی قرار دارد.

🔹 جروزالم پست: انتظار نمی‌رود که رئیس‌جمهور منتخب، تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های برنامه هسته‌ای یا حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در غرب آسیا ایجاد کند.

🔹 سی ان ان: پزشکیان سکان هدایت کشوری را به عهده خواهد گرفت که با افزایش انزوای بین‌المللی، نارضایتی داخلی، مشکلات اقتصادی و احتمال درگیری مستقیم با اسرائیل مواجه است.

🔹 آسوشیتد پرس: مسعود پزشکیان وعده هیچ تغییر رادیکالی را نداده است اما اهداف ملایم او هم می‌تواند با دیگر اصولگرایان که در حکومت هستند، جنگ اسرائیل و حماس و ترس غرب از برنامه هسته‌ای ایران به چالش کشیده شود.

🔹 گاردین: با پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات مقابل سعید جلیلی، صبح روز شنبه جشن‌های خیابانی در تهران آغاز شد.

🔹 وال استریت ژورنال: ایرانیان با مشارکت بیشتر نسبت به دور اول انتخابات، یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب را انتخاب کردند که بر شعارهای «تعامل مجدد با غرب» و «شل کردن قوانین سخت‌گیرانه اخلاقی برای زنان» تاکید داشت.

🔹 ال مانیتور : پزشکیان کاندیدای اصلاح‌طلب ایرانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد. پزشکیان، جراح قلب 69 ساله، خواستار «روابط سازنده» با کشورهای غربی برای احیای توافق هسته‌ای به منظور «خروج ایران از انزوا» شده است.

🔹 رویترز: مسعود پزشکیان که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی را شکست داد، فردی است که احتمالاً توجه قدرت‌های جهانی را به خود جلب کرده و امیدوارند او راه‌های صلح‌آمیزی برای حل بحران ناشی از برنامه هسته‌ای در ایران پیشنهاد دهد.

🔹 الجزیره: حضور گسترده مردم در انتخابات دور دوم به نفع مسعود پزشکیان رقم خورد و پیروزی چشمگیری برای او به ارمغان آورد.

🔹 راشاتودی:مسعود پزشکیان جراح قلب و سیاستمدار، جانشین ابراهیم رئیسی می شود.

 

ارسال دیدگاه