مشاوره ارتش روسیه به یمنی‌ها 

🔹«میدل ایست آی »گزارش داده است که گمان می‌رود افسران اطلاعاتی نظامی روسیه در یمن مستقر شده‌اند تا به یمنی‌ها در هدف‌گیری کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کمک کنند.

🔹میدل ایست آی (MEE) به نقل از یک مقام ارشد ناشناس آمریکایی گزارش داده است که بر اساس اطلاعات ایالات متحده، اعضای واحد اطلاعات نظامی روسیه (GRU) در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به عنوان مشاور نظامی فعالیت می‌کنند.

🔹طبق این گزارش ماهیت دقیق نقش افسران اطلاعاتی نظامی روسیه (GRU) در یمن هنوز به‌طور کامل مشخص نیست. با این حال، مقام آمریکایی مذکور اظهار داشته است که این افسران به مدت چند ماه در یمن فعالیت کرده و به حوثی‌ها در هدف‌گیری کشتی‌های تجاری کمک می‌کنند.

🔹این استقرار افسران اطلاعاتی نظامی روسیه در یمن در زمینه تلاش‌های گسترده‌تر روسیه برای تقویت حمایت از حوثی‌های مورد حمایت ایران صورت می‌گیرد.

🔹 میدل ایست آی قبلاً در ماه ژوئن ادعا کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حال بررسی گزینه‌هایی برای تأمین موشک‌های کروز ضد کشتی پیشرفته به حوثی‌ها بود و پس از مداخله مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روسیه از این تصمیم منصرف شد.

منبع:

 

(https://www.middleeasteye.net/news/exclusive-russian-military-advising-houthis-inside-yemen-us-intelligence-suggests)

ارسال دیدگاه