ناکامی تروئیکای اروپایی در تصویب تحریم جدید علیه ایران

در نشست اخیر وزرای امور خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، پیشنهاد تحریم‌هایی جدید را علیه ایران مطرح کردند که با مخالفت ایتالیا، اسپانیا، سوئد، اتریش، قبرس و یونان روبرو شد.

?در نشست اخیر وزرای امور خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، پیشنهاد تحریم‌هایی جدید را علیه ایران مطرح کردند که با مخالفت ایتالیا، اسپانیا، سوئد، اتریش، قبرس و یونان روبرو شد.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?تحلیل و ارزیابی:

1- رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در آخرین تمدید تعلیق تحریم‌های برجامی، اعلام کرد درصورتی‌که شروطش جهت تغییر برجام تحقق نیابد، دیگر تعلیق تحریم‌ها را تمدید نخواهد کرد.

2- انگلیس، فرانسه و آلمان دلیل خود را برای اعمال تحریم علیه ایران، راضی کردن ترامپ جهت ماندن در برجام اعلام کردند. این سه کشور اروپایی خواستار اعمال تحریم علیه ایران (به دلیل حمایت از محور مقاومت در سوریه) و همچنین نیروهای مقاومت مستقر در آن کشور شده‌اند.

3- بااین‌حال، عمده‌ترین دلایل مخالفان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، عبارتند از:

?اروپا بزرگ‌ترین منتفع اقتصادی در فضای پسابرجام بوده و اعمال تحریم‌های جدید، می‌تواند قراردادهای تجاری بیشتر با ایران را با چالش مواجه نماید.

?اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، نمی‌تواند تغییر در تصمیم ترامپ جهت خروج یا ماندن در برجام ایجاد نماید.

4- علاوه بر این، در صورت خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم از سوی اروپا علیه ایران، می‌تواند بقای برجام را با چالش بیشتری مواجه نماید که با توجه به مطالب گفته‌شده، به‌هیچ‌وجه مطلوب کشورهای اروپایی نیست.

5- با این حال، احتمال اعمال تحریم علیه ایران از سوی اروپا کاملاً از بین نرفته و همچنان ممکن است در نشست‌های آتی این سازمان، تروئیکای اروپایی سعی در این امر نماید.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه