ناکامی اتحادیه اروپا در اجماع برای تحریم نفت روسیه

اتحادیه اروپا تاکنون از رسیدن به اجماع بر سر تحریم نفت روسیه ناکام مانده است. دیپلمات‌های دخیل در مذاکرات می‌گویند جزئیات زیادی باقی مانده است اما این امید وجود دارد که تا جلسه رهبران اتحادیه اروپا در بعد از ظهر دوشنبه توافق حاصل شود.

 

🔹 تحریم نفت بخشی از ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است که روی میز قرار دارد. این بسته تحریمی خواهان تحریم کلی نفت روسیه است اما مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک معتقدند که این موضوع به اقتصاد آنها لطمه می‌زند چرا که جایگزینی آسان برای نفت روسیه وجود ندارد.

🔹 مذاکرات برای تحریم نفت روسیه، به مدت یک ماه بدون نتیجه ادامه دارد. کمیسیون اروپا برای خروج از بن‌بست پیشنهاد داده است تحریم نفت روسیه تنها شامل نفت وارداتی توسط نفتکش‌ها شود تا سه کشور فوق که نفت خود را از طریق خط لوله دریافت می‌کنند بتوانند تا زمانی که جایگزینی برای آن پیدا کنند واردات نفت از روسیه را ادامه دهند.

🔹 مجارستان به عنوان مخالف اصلی این بسته تحریمی با این پیشنهاد موافق است و خواهان سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا برای افزایش ظرفیت خط لوله نفت از کرواسی و ایجاد تغییرات در پالایشگاه‌های خود برای استفاده از نفت برنت است.

 

(https://www.reuters.com/world/europe/no-eu-deal-russian-oil-embargo-yet-more-talks-monday-2022-05-29/)

ارسال دیدگاه