پاسخ منفی پاکستان به درخواست آمریکا و عربستان جهت تشکیل اتاق جنگ

طبق برخی اخبار منتشرشده، ایالات‌متحده و عربستان طی ماه‌های اخیر از پاکستان خواسته‌اند جهت ایجاد یک اتاق جنگ در مرزهای شرقی ایران -مشابه آنچه در اردن علیه سوریه ایجاد شده بود- با آن دو کشور همکاری نماید. همچنین گزارش شده که درخواست مزبور مورد مخالفت پاکستان قرار گرفته است.

♦️پاسخ منفی پاکستان به درخواست آمریکا و عربستان جهت تشکیل اتاق جنگ

📝 طبق برخی اخبار منتشرشده، ایالات‌متحده و عربستان طی ماه‌های اخیر از پاکستان خواسته‌اند جهت ایجاد یک اتاق جنگ در مرزهای شرقی ایران -مشابه آنچه در اردن علیه سوریه ایجاد شده بود- با آن دو کشور همکاری نماید.

همچنین گزارش شده که درخواست مزبور مورد مخالفت پاکستان قرار گرفته است.

✍#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

💡 تحلیل و ارزیابی

1- مقاومت منطقه‌ای ایران، سبب شده محور تروریستی منطقه سعی نماید جبهه‌ای جدید را در جنگ نیابتی خود علیه جمهوری اسلامی، در مرزهای شرقی این کشور بگشاید.

2- پیاده‌نظام جبهه‌ی مذکور، فارغ‌التحصیلان و خروجی‌های مدارس دینی‌ای هستند که طی سال‌های اخیر، عربستان سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی بر روی آن‌ها انجام داده است.

3- بااین‌حال، اصلی‌ترین علت مخالفت پاکستان با این درخواست، علم به این موضوع است که ایجاد هرگونه جنگ و درگیری در مرزهای ایران و آن کشور، بیش از آنکه عربستان و آمریکا را متضرر نماید، برای خود آن کشور هزینه خواهد داشت.

4- پاکستان با معضل امنیتی تروریسم دست‌به‌گریبان بوده و ایجاد یک جنگ نیابتی با استفاده از خاک این کشور، می‌تواند این معضل را دامن بزند.

5- علاوه بر این، پاکستان در حال حاضر با هند در حوزه‌ی کشمیر و با افغانستان در طول خط دیورند دارای اختلافات مرزی و ژئوپلیتیک است. این کشور در حال حاضر، اختلاف جدی و راهبردی‌ای با ایران ندارد و نمی‌خواهد با این همسایه‌ی خود نیز دچار اختلافات طولانی و مشکلات امنیتی شود.

✍#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه