منطقه در یک نگاه (10 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (10 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |10 تیر 98

1️⃣ برخی رسانه‌ها در لبنان می‌گویند، علت حادثه تیراندازی در جبل لبنان، تمایل «ولید جنبلاط» رئیس حزب‌ «التقدمی الاشتراکی» برای حفظ انحصار رهبری خود در این منطقه دروزی‌نشین است. لازم به ذکر است عصر دیروز کاروان «صالح الغریب» وزیر مشاور دولت لبنان در امور آوارگان در شرق این کشور هدف تیراندازی قرار گرفت.

2️⃣ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره نشست سه جانبه میان تهران، آنکارا و مسکو خبر داد. بنا بر اعلام رسانه‌ها، این نشست در اواسط ماه جولای (اواخر مرداد) برگزار خواهد شد.

3️⃣ اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» در شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

4️⃣ پس از هشدارهای تند مسئولان ترکیه به نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی به دلیل بازداشت 6 تبعه ترکیه‌ای در این کشور، منابع وزارت خارجه ترکیه امروز خبر دادند که این اتباع آزاد شده‌اند.

5️⃣ ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده موسوم به «سنتکام»، بامداد امروز با بیان اینکه در خاک سوریه عملیات نظامی انجام داده است، اعلام کرد: «نیروهای آمریکا حمله‌ای به یک پایگاه آموزشی متعلق به شاخه القاعده در سوریه، در نزدیکی استان حلب انجام دادند.»

6️⃣ تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت اطلاعاتی صهیونیستی، استقرار کامل چهار سامانه دفاع موشکی «اس-300» ارتش روسیه در استان «مصیاف» در شمال غربی سوریه را نشان می‌دهد.

7️⃣ عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که خبر حمله به لوله‌های نفتی سعودی از طریق خاک عراق صحت ندارد و ریاض نیز از این مسئله مطلع است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه