آمریکای ترامپ عامل بی‌ثباتی (۱)

یوری فریدمن با اشاره به گزارش اخیر شورای روابط خارجی آمریکا درباره رفتارهای دولت ترامپ در محیط بین‌الملل، تأکید کرده که این وضعیت باعث ایجاد بی‌ثباتی و عدم اطمینان در جامعه بین‌الملل شده است.

آمریکای ترامپ عامل بی‌ثباتی (۱)

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸یوری فریدمن با اشاره به گزارش اخیر شورای روابط خارجی آمریکا درباره رفتارهای دولت ترامپ در محیط بین‌الملل، تأکید کرده که این وضعیت باعث ایجاد بی‌ثباتی و عدم اطمینان در جامعه بین‌الملل شده است.

🔸سال‌هاست که شورای روابط خارجی از صدها مقام رسمی آمریکا و کارشناسان سیاست خارجی خواسته است تا بحران‌های امنیتی احتمالی که بیشترین خطر را برای آمریکا در سال آینده ایجاد می‌کنند، ارزیابی نمایند.

🔸معمولاً پاسخ‌دهندگان روی نقاط حساس جهانی متمرکز می‌شوند. به نظر می‌رسد امسال بیش از همه، ذهنیت‌ها روی نیروی بی‌ثبات کننده که در خانه وجود دارد، متمرکز باشد.

🔸پل استارز که مسئولیت نظارت بر نظرسنجی‌های شورای روابط خارجی آمریکا را بر عهده دارد، می‌گوید: بله، نگرانی زیادی در مورد وضعیت جهان وجود دارد. وی می‌افزاید: احتمالاً این موضوع با سیاست‌های دولت ترامپ و آشفتگی و بی ثباتی ایجاد شده در سراسر جهان ارتباط بسیاری دارد.

🔸طی چند سال گذشته، از زمانی که دونالد ترامپ عرصه سیاست ورزی آمریکایی‌ها را از باراک اوباما تحویل گرفته است، آمریکا از یک وضعیت شناخته‌شده به یک شخص ناشناخته تبدیل‌شده است. در ماه‌های اولیه دولت ترامپ این امیدواری وجود داشت که او از نقش ایالات متحده در جهان، در کمک‌های آن به ثبات و صلح بین‌المللی و غیره تجلیل کند و اساساً آن را دنبال کند.

🔸اما این برداشت درست نبوده است. بنابراین ما اکنون آماده‌ایم برای یک وضعیت غیرمنتظره یا محتاط ‌تر در مورد چگونگی طرح‌ریزی سیاست‌های آمریکا.

🔸استارز خاطر نشان کرد: نظرسنجی امسال که در ماه نوامبر انجام‌شده و اخیراً منتشر شد، سناریوهای بیشتری را در بالاترین رده از میزان خطرپذیری نسبت به هر یک از نظرسنجی‌های دیگر را در طی 11 ماه گذشته به همراه داشته است.

🔸او استدلال کرد که سناریوهای خاصی که پاسخ‌دهندگان به آن پاسخ می‌دهند، در اولویت این نظرسنجی قرار می‌گیرند. مواردی که تأثیر زیادی در منافع آمریکا دارد و تصور می‌شد که دارای حداقل شانس وقوع در سال 2020 باشند، به همان اندازه نگرانی و عدم و اطمینان را درباره اقدامات آمریکا در مورد اقدامات دیگران را منعکس می‌کنند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه