منطقه در یک نگاه (1 دی 1398)

منطقه در یک نگاه (1 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |1 دی 1398

1️⃣ ارتش سوریه با پاکسازی 6 روستای دیگر در ادامه عملیات در جنوب شرق استان ادلب، یک پست دیدبانی ارتش ترکیه را از سه جهت به محاصره در آورد. از سوریه همچنین خبر می‌رسد، ترکیه، شب گذشته، تجهیزات جدیدی به داخل سوریه ارسال کرده است.

2️⃣ عضو شورای مرکزی حزب‌الله مأمور شدن «حسّان دیاب» به تشکیل دولت را به «فرصتی حقیقی برای نجات لبنان» تعبیر کرد و گفت، این موضوع جلوی بهره‌برداری آمریکا از اتفاقات لبنان را گرفت.

3️⃣ شبکه قطری «الجزیره» در یادداشتی که به تازگی آن را منتشر کرده آورده که «کانال جدید استانبول»، به هیچ عنوان به درآمدهای قاهره از طریق کانال سوئز خللی وارد نخواهد کرد بلکه به احتمال زیاد احداث این کانال، به زیان درآمدهای تجاری امارات خواهد بود.

4️⃣ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه بار دیگر از احتمال اعزام نظامیان این کشور به لیبی خبر داد.

5️⃣ رهبر جریان صدر با حذف توییتی که درباره یک نامزد کرسی نخست‌وزیری عراق منتشر کرده بود، نشان داد احتمالا احزاب پارلمان در حال نزدیک شدن به توافق نهایی هستند.

6️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بار دیگر از پیام توئیتری روز گذشته وزیر خارجه امارات در خصوص تلاش شیخ‌نشین‌های عرب حاشیه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تمجید کرد.

7️⃣ شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی همچنان هفت کشتی حامل مشتقات نفتی را در توقیف نگه داشته است. این کشتی‌ها حامل ۱۸۰ هزار تن بنزین و گازوئیل هستند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه