منطقه در یک نگاه( 3 دی 1398)

منطقه در یک نگاه( 3 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 3 دی 1398

1️⃣ منابع کویتی گزارش دادند که هیئت سعودی امروز سه‌شنبه با طرف کویتی پروتکل الحاقی مربوط به توافقنامه تقسیم منطقه حائل را امضا کرده‌اند. این پروتکل مربوط به تقسیم منطقه مورد اختلاف نفتی دو کشور و تقسیم منطقه کم‌عمق مجاور آن است.

2️⃣ شبکه المیادین از تصمیم ترکیه برای انتقال شماری از شبه نظامیان طرفدار خود در سوریه به لیبی برای کمک به نیروهای دولت وفاق ملی این کشور خبر داد.

3️⃣ ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در ادلب، با آزادسازی شهرک «جرجناز» در جنوب شرقی این استان به چهار کیلومتری بزرگراه بین‌المللی حلب – حماه رسید.

4️⃣ «ظافر ملحم» رئیس سازمان انرژی فلسطین گفت که دولت فلسطین تصمیم دارد، قراردادی با اردن در خصوص واردات گاز از این کشور امضا کند.

5️⃣ رادیو رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از بازداشت و بازجویی شمار دیگری از اتباع این رژیم در فرودگاه مسکو خبر داد.

6️⃣ «فخرالدین آلتون» مسئول ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به احکامی که در پرونده قتل «جمال خاشقچی» از سوی عربستان صادر شده، در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «رسانه‌های بین‌المللی باید پرونده خاشقچی را تا زمانی که عدالت واقعی برقرار شود، دنبال کنند. حکم این دادگاه نمایشی، توهین به شعور هر ناظر منصفی است».

7️⃣ ائتلاف البناء عراق ضمن تاکید بر لزوم تسریع در موافقت پارلمان با وزیر فعلی آموزش برای تصدی کرسی نخست‌وزیری، اعلام کرد که در صورت رد گزینه فعلی، دو نامزد دیگر را هم مورد نظر دارد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه