پرونده منطقه‌ای جدید صهیونیسم علیه ایران

ست فرانتزمن، کارشناس غرب آسیا در نشریه صهیونیستی اورشلیم‌پست طی گزارشی مورخ اول اسفند 1398 مدعی شد ایران به قاچاق هواپیماهای بی‌سرنشین به 7 کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا مبادرت می‌ورزد.

پرونده منطقه‌ای جدید صهیونیسم علیه ایران

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 ست فرانتزمن، کارشناس غرب آسیا در نشریه صهیونیستی اورشلیم‌پست طی گزارشی مورخ اول اسفند 1398 مدعی شد ایران به قاچاق هواپیماهای بی‌سرنشین به 7 کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا مبادرت می‌ورزد. ادعایی که می‌تواند مستمسک جدیدی برای تشدید فشار بر ایران، به خصوص در بحبوبه حساسیت دولت‌های اروپایی به تنش‌های منطقه‌ای قرار گیرد.

🔶 اولین مدعای نویسنده استفاده حداکثری نیروهای انصارالله از پهپادها برای مقابله با تجاوز دولت سعودی است و مدعی است قطعات این پهپادها به طور مجزا ارسال و در یمن مونتاژ می‌شوند. پهپادهایی که نیروهای یمنی از آنها تحت عناوین هدهد، قاسف، صمد و رقیب نام می‌برند.

🔶 یادداشت بر مبنای گزارش مؤسسه «تحقیقات جنگ‌افزارهای نبرد» معتقد است قاسف نوع تدوین‌شده‌ای از پهپاد ابابیل ساخت ایران است. هم‌چنین مدعی می‌شود امارات با تصرف پهپاد صمد و واکاوی آن پی برده قطعاتی از آن ساخت آلمان و یونان بوده که قطعاً امکان انتقال به یمن را نداشته‌اند و از طریق ایران در اختیار انصارالله قرار گرفته است. موارد دیگر کشف‌شده به ادعای این گزارش از این قرار است:

1️⃣ پهپاد ابابیل3 در ایالت کردفان در سودان جنوبی در 2012

2️⃣ پهپاد ابابیل3 در نیروهای مقاومت شیعی در عراق در 2012

3️⃣ پهپاد شاهد123 در افغانستان در 2016

4️⃣ قطعات هواپیمای بی‌سرنشین در بحرین در 2018

5️⃣ پهپاد شاهد141 در مرز سوریه با فلسطین اشغالی در 2018

6️⃣ حملات پهپادی ایران به عربستان در سپتامبر 2019

🔷 سوءاستفاده صهیونیسم از تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل نسبت به نیروهای انصارالله ممکن است پرونده جدیدی علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در غرب آسیا بگشاید که فضای نسبتاً همکاری‌جویانه دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای با اروپا و حتی چین و روسیه را تحت تأثیر قرار دهد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه