منطقه در یک نگاه ( ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

1️⃣ دولت انگلیس امروز اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) حمله موفقی را علیه داعش در جنوب کرکوک واقع در شمال عراق انجام داده است.

2️⃣ منابعی در مصر می‌گویند که قاهره «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان را در پرونده سد النهضه در جبهه اتیوپی می‌داند و تلاش دارد وی و جریان همسو با اتیوپی را از قدرت خلع کند.

3️⃣ «صفاء الاعسم» مشاور نظامی عراقی، جزئیاتی از یک طرح با کمک طرف‌های سیاسی در این کشور، مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای سازمان الحشد الشعبی از «القائم» و سایر مناطق در غرب الانبار برای باز شدن عرصه برای نیروهای آمریکایی و استقرار آنها در این مناطق خبر داد.

4️⃣ رئیس پیشین نهاد موسوم به اداره مدنی در کرانه باختری اعلام کرد، علمیات الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری منجر به خسارت‌های بسیاری به این رژیم خواهد شد و تل‌آویو قادر به کنترل پیامدهای آن نخواهد بود.

5️⃣ سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (26 آوریل)، گفت که دولت در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور به طور کامل طی توافق میان دو طرف، جدی است.

6️⃣ نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب از تسلط خود بر بانک‌ها، بندرها و فرودگاه‌های عدن به عنوان پایتخت خودخوانده دولت مستعفی خبر دادند.

7️⃣ برخی منابع نظامی در لیبی گزارش دادند که حملات پهپادی نیروهای دولت وفاق ملی به پایگاه هوایی الوطیه و حومه آن باعث شد که نظامیان حفتر به همراه خودروها و تجهیزات نظامی از این پایگاه خارج شوند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه