منطقه در یک نگاه ( ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

1- «شورای انتقالی جنوب» (متحد امارات) اعلام کرد که برای مقابله با دولت مستعفی یمن در جنوب گروهی با عنوان «المقاومه العسکریه الجنوبیه»، راه‌اندازی می‌کند.

2- سفیر ایران در بغداد با بیان اینکه هیچ توافقی با واشنگتن درباره تعیین الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق صورت نگرفته، گفت اعمال فشار آمریکا برای محروم کردن عراق از واردات منابع انرژی ایران، بی‌تاثیر است.

3- «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند.

4- سازمان مرکزی آمار فلسطین در آستانه «یوم النکبه» از ۹ برابر شدن جمعیت فلسطینی‌ها در جهان از ۱۹۴۸ تا کنون خبر داد.

5- پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای که به دادگاه ارائه کرد و عمومی شد، به صورت ناخواسته هویت یک مقام اسرارآمیز سفارت سعودی در واشنگتن را که مظنون به حمایت از عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر است، منتشر کرد.

6- سخنگوی دولت افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر مقامات طالبان، تاکید کرد که این گروه با انکار دست داشتن در حملات اخیر افغانستان نمی‌تواند خود را تبرئه کند.

7- وزیر امور خارجه آمریکا که ساعاتی پیش وارد اراضی اشغالی شد در پیامی توییتری نوشت که به دنبال همکاری با مقام‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران می‌باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه