نیویورک تایمز: حملات پنهانی، استراتژی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از حوادث اخیر در برخی مراکز حساس در ایران به خصوص تأسیسات نطنز سعی کرده است این حوادث را بخشی از استراتژی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران معرفی کند.

♦️ نیویورک تایمز: حملات پنهانی، استراتژی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است

 

❇️ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از حوادث اخیر در برخی مراکز حساس در ایران به خصوص تأسیسات نطنز سعی کرده است این حوادث را بخشی از استراتژی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران معرفی کند.

❇️ برخی مقامات اطلاعاتی (که نیویورک تایمز به ملّیت این مقامات اشاره نکرده است) به این روزنامه گفته‌اند انفجار در بخش سانتریفیوژهای پیشرفته تأسیسات نطنز که با همکاری آمریکا و اسرائیل انجام شده است می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را دو سال به عقب بازگرداند.

❇️ این مقامات مدعی شده‌اند که پیچیدگی حملات اخیر با حملات سایبری استاکس‌نت که یک دهه پیش اتفاق افتاد قابل مقایسه است. همچنین در ادامه آمده است که استراتژی مشترک آمریکا و اسرائیل جهت انجام حملات مخفی مشترک در حال تکامل است و شامل هدف قرار دادن مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تأسیسات هسته‌ای می‌شود.

❇️ این گزارش مدعی است که این تحرکات در قالب بخشی از استراتژی آمریکا است که ماه گذشته از سوی برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر عدم نمایش ضعف در مقابل ایران مطرح شد. در این گزارش آمده است که قدم بعدی این پروژه می‌تواند نفتکش‌های ایرانی که حامل سوخت به ونژوئلا هستند باشد.

منبع

(https://www.nytimes.com/2020/07/10/world/middleeast/iran-nuclear-trump.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه