وضعیت انتخابات سنای آمریکا

بر اساس ارزیابی سی‌ان‌ان از انتخابات سنای آمریکا تا این لحظه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر کدام یک کرسی خود را از دست داده و یک کرسی جدید گرفته‌اند.

♦️ وضعیت انتخابات سنای آمریکا

🔹 بر اساس ارزیابی سی‌ان‌ان از انتخابات سنای آمریکا تا این لحظه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر کدام یک کرسی خود را از دست داده و یک کرسی جدید گرفته‌اند. در ایالت کلورادو نامزد دموکرات و در ایالت آلاباما نامزد جمهوری‌خواه به برتری رسیده‌اند. تاکنون در سایر ایالت‌ها دو حزب توانسته‌اند کرسی‌های خود را حفظ کنند. هم‌اکنون نتایج در ایالت‌های باقی‌مانده نهایی نشده اما به نظر می‌رسد دموکرات‌ها تنها در آریزونا بتوانند سناتور جمهوری‌خواه این ایالت را شکست دهند.

🔹 بر این اساس جمهوری‌خواهان تنها یک کرسی خود را به رقیب واگذار کرده‌اند و احتمالاً با ۵۲ کرسی همچنان اکثریت سنا را در اختیار خواهند داشت. اگر سناتورهای مستقل را هم به دموکرات‌ها اضافه کنیم تعداد دموکرات‌ها ۴۸ نفر خواهد بود.

🔹 سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد و معاون رئیس‌جمهور به عنوان صدویکمین عضو ریاست سنا را برعهده داشته و حق رأی دارد. در صورتی که جو بایدن به ریاست‌جمهوری دست یابد کامالا هریس عهده‌دار این سمت خواهد بود. با این حال عدم موفقیت دموکرات‌ها در کسب اکثریت سنا می‌تواند روزهای سختی را برای بایدن رقم بزند.

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه