گمانه‌زنی رسانه‌ای از اعضای اصلی تیم سیاست خارجی بایدن

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع نزدیک به جو بایدن نامزد پیروز اعلام شده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبر داده است آنتونی بلینکن مشاور ارشد سیاست خارجی وی به عنوان وزیر امور خارجه دولت بایدن معرفی خواهد شد.

♦️ گمانه‌زنی رسانه‌ای از اعضای اصلی تیم سیاست خارجی بایدن

 

🔹 خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی منابع نزدیک به جو بایدن نامزد پیروز اعلام شده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبر داده است آنتونی بلینکن مشاور ارشد سیاست خارجی وی به عنوان وزیر امور خارجه دولت بایدن معرفی خواهد شد.

🔹 همچنین از جیک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و لیندا توماس گرینفیلد به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل نام برده شده است. قرار است روز سه‌شنبه تیم انتقال قدرت بایدن، بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کند.

🔹 بلینکن از زمانی که بایدن به عنوان سناتور مشغول به کار بوده به عنوان یکی از افراد نزدیک به وی محسوب می‌شده است و در دوره ریاست‌جمهوری اوباما نیز قائم‌مقام وزارت خارجه بود. جیک سالیوان از افراد نزدیک به هیلاری کلینتون و مرتبط با مذاکرات هسته‌ای مطرح بوده است و گرینفیلد نیز سابقه دستیاری وزیر خارجه در امور آفریقا را در کارنامه دارد.

منبع

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-11-23/biden-to-name-longtime-aide-blinken-as-secretary-of-state?srnd=politics-vp)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه