منطقه در یک نگاه | ۸ دی ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 8 دی 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۸ دی ۱۳۹۹

۱️⃣ روزنامه قطری «العربی الجدید» در گزارشی نوشت افشای تلاش ولی‌عهد امارات برای یافتن یک جایگزین برای «عبدالفتاح السیسی» عامل اصلی بروز تنش در روابط مصر و امارات است.

۲️⃣ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد یک نظامی این کشور در پی حمله یک گروه مسلح «غیرقانونی» به نیروهای این کشور در منطقه «خوجاوند» کشته شده است.

۳️⃣ «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که آمریکا تلاش دارد الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت را به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد متهم کند.

۴️⃣ نیروهای پلیس نظامی روسیه در پی درگیری میان عناصر کُرد و شبه‌نظامیان همسو با ترکیه، در اطراف شهر «عین عیسی» مستقر شدند.

۵️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد پیش از اتمام دولت فعلی آمریکا، ساخت چند هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را تصویب کند.

۶️⃣ رئیس کمیسیون همکاری بین‌المللی پارلمانی در پارلمان اندونزی گفت، رژیم صهیونیستی فشار زیادی بر جاکارتا برای عادی‌سازی روابط با این رژیم وارد کرده است.

۷️⃣ در رزمایش بزرگی که قرار است فردا برای نخستین بار به صورت مشترک در نوار غزه برگزار شود، شاخه‌های نظامی ۱۲ گروه مقاومتی فلسطین حضور دارند.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه