«الرکن الشدید»؛ اهداف و دستاوردها

اخیراً گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه رزمایشی با عنوان «الرکن الشدید» برگزار کردند که ذکر نکاتی پیرامون آن حائز اهیمت است

♦️ «الرکن الشدید»؛ اهداف و دستاوردها

#تحلیل_کوتاه

🔸 اخیراً گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه رزمایشی با عنوان «الرکن الشدید» برگزار کردند که ذکر نکاتی پیرامون آن حائز اهیمت است:

🔹 این رزمایش در شرایطی برگزار شده است که همزمان با سالگرد ترور سردار سلیمانی، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دست به تحرکاتی نظامی در منطقه زده‌اند که اهداف گوناگونی می تواند داشته باشد. برگزاری این رزمایش در چنین زمانی نشان از هماهنگی کامل محور مقاومت و در چارچوب آمادگی برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی در منطقه قابل تحلیل است.

🔹 پیام دیگر این رزمایش به آن دسته کشورهای عربی است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌ یا در این مسیر گام برمی‌دارند. گروه‌های دوازده‌گانه غزه با این رزمایش و به نمایش‌گذاشتن وحدت خود نشان دادند که مصمم به نبرد نظامی با رژیم صهیونیستی هستند و هرگونه عادی‌سازی روابط یا صلح با آن را نمی‌پذیرند.

🔹 این رزمایش همچنین پاسخی به ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که اخیراً مانورهایی نظامی با تمرین اشغال نوار غزه برگزار کرده است و این پیام را منتقل می‌کند که آن‌ها برای هرگونه حمله این رژیم به نوار غزه از آمادگی کافی برخوردار هستند.

🔹 در شرایطی که رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است نه تنها شکاف بین کرانه باختری و غزه را حفظ کند، بلکه به اختلاف‌افکنی میان گروه‌های ساکن غزه بپردازد. حمایت دولت فلسطین و مشارکت زیرشاخه‌های نظامی سازمان فتح، این پیام را به رژیم صهیونیستی منتقل می‌کند که سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» این رژیم، نمی‌تواند چندان تداوم داشته باشد.

✅ این رزمایش، تجسم‌بخش ایده ارتش واحد فلسطین در جهت آزادسازی اراضی اشغالی است و در زمانی که تشکیلات خودگردان در جهت اضمحلال حرکت کرده و کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط روی آورده‌اند این امید را در دل فلسطینی‌ها قوت می‌بخشد که مسئله فلسطین اهمیت و جایگاه بین‌المللی خود را از دست نمی‌دهد.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه