پاشینیان: انقلاب دوم در ارمنستان

نتایج انتخابات زودهنگام در ارمنستان نشان‌دهنده پیروزی حزب حاکم «قرار اجتماعی» به رهبری نیکول پاشینیان است. با شمارش حدود 68 درصد از آرا، حزب قرار اجتماعی 55 درصد را از آن خود کرده است.

♦️ پاشینیان: انقلاب دوم در ارمنستان

🔹 نتایج انتخابات زودهنگام در ارمنستان نشان‌دهنده پیروزی حزب حاکم «قرار اجتماعی» به رهبری نیکول پاشینیان است. با شمارش حدود ۶۸ درصد از آرا، حزب قرار اجتماعی ۵۵ درصد را از آن خود کرده است. پاشینیان پس از اعلام پیروزی در اظهارنظری گفته است به حزب متبوع وی، اختیاری پولادین برای انقلابی پولادین اعطا شده است.

🔹 او اضافه کرد: «پیروزی در انتخابات پارلمانی یکپارچگی اجتماعی و ملی را بازخواهد گرداند. مردم ارمنستان انقلابی دوم را در سه سال اخیر صورت داده‌اند.» پاشینیان همچنین از کشورهای روسیه، فرانسه، آمریکا، ایران و گرجستان و اتحادیه اروپا که به گفته وی از ارمنستان حمایت کرده‌اند تشکر کرد.

🔹 حزب «اتحاد ارمنستان» نیز رتبه دوم را کسب کرده و ۲۰ درصد آرا را به دست آورده است. رابرت کوچاریان رهبر این حزب، نتایج را در تضاد با عقل سلیم دانسته است. با این وجود، بلوک تشکیل شده توسط کوچاریان توانسته ۶۸ درصد از آرای شهر ایروان پایتخت این کشور را که صحنه اصلی اعتراضات پس از جنگ اخیر قره‌باغ بوده است به دست آورد.

منبع

https://www.rt.com/russia/527116-armenia-elections-results-preliminary/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه