نزدیکی بیش از پیش رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی

طی چند روز اخیر چندین رویداد به وقوع پیوست که نشان از نزدیکی پیش از پیش رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی پس از توافقات عادی‌سازی روابط دارد.

 

🔸 سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات در بحبوحه حملات پهپادی و موشکی یمن علیه امارات نخستین رویداد بود که با هدف مخابره پیام‌های خاصی مبنی تعمیق روابط این رژیم با امارات و شکل‌دهی به ترتیبات امنیتی جدید در منطقه انجام شد.

🔸 رویداد دیگر حضور ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش دریایی با مشارکت آمریکا عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و عمان در دریای سرخ بود که با محوریت ارتش آمریکا و در چارچوب سنتکام انجام می‌شود و اواسط ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

🔸 رویداد دیگر امضای یادداشت تفاهم امنیتی رژیم صهیونیستی و بحرین در جریان سفر بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به منامه و دیدار با همتای بحرینی خود در پنجشنبه هفته قبل بود و به این ترتیب، بحرین به عنوان نخستین کشور حاشیه خلیج فارس، توافقی امنیتی با اسرائیل امضا کرد.

🔸 در همین حال اخباری مبنی بر فرود یک هواپیمای ارتش اسرائیل در فرودگاه دوحه برای دومین بار طی چند روز اخیر منتشر شده است. این درحالی است که مقامات رسماً اعلام کرده‌اند بدون حل‌وفصل مسئله فلسطین عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کار نخواهد بود.

🔸این رویدادها نشان‌دهنده وارد شدن روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به فاز دیگر، بعد از عادی‌سازی روابط سیاسی است. در واقع اکنون شاهد عادی‌سازی روابط امنیتی-نظامی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هستیم که هدف اصلی آن ایجاد موازنه در برابر ایران و بازیگران همسو است.

✅ هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از چنین اقداماتی با توجه به مقطع زمانی آن، کاهش نگرانی امنیتی کشورهای عربی در خصوص احتمال خروج نظامی آمریکا از منطقه و ارسال پیام حمایت نظامی-امنیتی و به تبع کسب دستاوردهای ویژه در شرایطی است که این کشورهای عربی خود را درگیر تهدید جدی می‌بینند.

 

ارسال دیدگاه