منطقه در یک نگاه

 

1️⃣ ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده سنتکام (فرماندهی نطامی آمریکا در خاورمیانه) اعلام کرد نیروی هوایی ایالات متحده یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۲۲ خود را به امارات متحده عربی می‌فرستد.

2️⃣ عبدالسلام رحیمی، نماینده ویژه اشرف غنی در امور صلح که پس از تسلط طالبان از افغانستان خارج شده بود، به این کشور بازگشت و مورد استقبال سرپرست وزارت خارجه طالبان قرار گرفت.

3️⃣ رسانه‌های بحرین از برگزاری تظاهرات مردمی در برخی نقاط این کشور همزمان با نزدیک شدن به یازدهمین سالگرد آغاز تظاهرات ۱۴ فوریه ۲۰۱۱، خبر دادند.

4️⃣ جریان صدر و جنبش عصائب اهل الحق بعد از جلسه در خصوص حوادث اخیر استان میسان عراق (ترور یک افسر پلیس و یک قاضی ارشد مبارزه با مواد مخدر) یک بیانیه مشترک صادر کرده و بر پیگیری تحقیقات و شناسایی مجرمان تاکید کردند.

5️⃣ رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از مذاکرات غیرمستقیم با طرف مقابل و به وساطت سازمان ملل برای آزادی چند هزار اسیر خبر داد.

6️⃣ هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خواستار آغاز جنگ «شورش علیه زندانبان‌» شد و تأکید کرد که این اقدام در راستای اعلام «آغاز انتفاضه بزرگ» است.

7️⃣ رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

 

ارسال دیدگاه