تک‌روی دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه

انتخابات چند هفته اخیر درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در چندین ایالت آمریکا، با حواشی نسبتاً زیادی همراه بوده است. حمایت گسترده و پر سر و صدای دونالد ترامپ از برخی نامزدها و در مقابل، حمایت چهره‌های برجسته جمهوری‌خواه از رقبای آن نامزدها، بحث‌هایی را پیرامون نفوذ ترامپ در حزب برانگیخته است.

 

🔸 به عنوان مثال، جرج بوش رئیس‌جمهور اسبق، مایک پنس معاون ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری و کریس کریستی فرماندار اسبق نیوجرزی از کسانی بودند که حمایت خود را از برایان کمپ یکی از دشمنان ترامپ در انتخابات فرمانداری جورجیا اعلام کردند که با پیروزی قاطع کمپ همراه شد. همچنین در انتخابات درون‌حزبی برای مجلس سنا در ایالت آلاباما، سناتور تد کروز و سناتور رند پول از فردی حمایت کردند که ترامپ مخالف وی بود.

🔸 با این همه، پالتیکو نوشته است بسیاری از افراد در حزب معتقدند که ترامپ همچنان بر طرفداران خود نفوذ دارد و حمایت وی از نامزدها تاثیرگذار است. اما این افراد نگران‌اند که اقدامات ترامپ بر پیروزی حزب در انتخابات میاندوره‌ای تأثیر منفی بگذارد. کریس کریستی گفته است: «ما باید حزب فردا باشیم نه حزب دیروز. اما مهم‌تر از همه این است که تصمیم بگیریم که این حزب، حزب من است یا حزب ما. ترامپ خود، این نبرد را انتخاب کرد».

🔸 یکی از مشاوران مایک پنس نیز گفته است: «من فکر می‌کنم ترامپ مشاوره‌های ضعیفی دریافت کرده است و برای نمایش قدرت از افراد بسیاری حمایت کرده است». تد کروز گفته است: «ترامپ از افراد زیادی در سطح کشور حمایت کرده است. بسیاری از آنها پیروز شدند، نه همه آنها. من و ترامپ در بیشتر آنها هم‌نظر بودیم و از شخص واحدی حمایت کردیم. در برخی موارد مشترک نبودیم. هر کسی باید گزینه‌های خود را انتخاب کند.»

✅ ترامپ در انتخابات درون‌حزبی، به دنبال تحکیم جایگاه خود در حزب بوده است اما به نظر می‌رسد چندان در رسیدن به این هدف موفق نبوده است، هر چند نمی‌توان گفت تحرکات وی موجب تضعیفش شده است.

https://www.politico.com/news/2022/05/26/republicans-not-afraid-of-trump-00035311

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه