نگرانی اروپا از بحران گاز آلمان

 اندیشکده بروکینگز در یادداشتی به ارزیابی تبعات اخلال در خط لوله انتقال گاز نورداستریم۱ بر وضعیت اروپا پرداخته است. این خط لوله، حدود ۶۰ درصد گاز سالانه آلمان را تأمین می‌کند. این اخلال مانع ذخیره‌سازی گاز آلمان برای زمستان است.

 

#گزارش_کوتاه

 

🔸 صنایع انرژی‌بر آلمان، مجبور شده‌اند قیمت محصولات نهایی را افزایش دهند. در صورتی که تقاضای این محصولات به دلیل افزایش تورم، کاهش یابد، آلمان و بالتبع بخشی از اروپا دچار رکود تورمی خواهد شد. علاوه بر اینکه جیره‌بندی احتمالی منابع گاز به تعطیلی برخی از شرکت‌های صنعتی منجر خواهد شد.

🔸 در این یادداشت آمده است دولت آلمان مجبور شده ایده‌آل‌های محیط زیستی را نیز کنار گذاشته و سوخت‌های زغال‌سنگ را احیا کند و احتمالاً به سمت فعال‌سازی نیروگاه‌های هسته‌ای حرکت کند که قبلاً به دلیل خطرات بالا و بازده اندک، تعطیل شده بودند. هم‌چنین برخلاف ادعاهای حقوق‌بشری، برای دریافت انرژی به مستبدان خلیج فارس روی آورده است.

🔸 بحران گاز در مرکز اقتصادی اروپا باعث ایجاد آشفتگی در سراسر این قاره خواهد شد. هیچ ترتیباتی برای اشتراک گاز میان اعضای این اتحادیه وجود ندارد. فرانسه، هلند، اسپانیا و بلژیک که از منابع غیرروسی، گاز دریافت می‌کنند، توافقی برای کمک به آلمان ندارند. در حالی که شکست اراده آلمان برای مقاومت در برابر روسیه ممکن است به شکست اروپا منتهی شود.

https://www.brookings.edu/blog/order-from-chaos/2022/07/18/a-german-gas-crisis-will-cause-jitters-across-europe/

ارسال دیدگاه