کمک 1.8 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

براساس اعلام برخی رسانه‌ها، رئیس‌جمهور اوکراین در راه سفر به واشنگتن است و احتمالاً در کنگره سخنرانی و همچنین با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

 

🔹یکی از مقامات آمریکایی در این باره گفته است: «دولت جو بایدن، به زودی یک بسته کمک نظامی 1.8 میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص خواهد داد که برای نخستین بار شامل یک سامانه موشکی پاتریوت و بمب‌های هدایت‌شونده دقیق برای هواپیماهای جنگنده اوکراینی می‌شود».

🔹 این بسته نشان‌دهنده گسترش در انواع تسلیحات پیشرفته‌ای است که ایالات متحده در حال ارسال به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر حملات موشکی روسیه است.

🔹مقامات گفته‌اند این بسته شامل حدود یک میلیارد دلار تسلیحات از بودجه پنتاگون و 800 میلیون دلار بودجه دیگر از محل «ابتکار کمک امنیتی اوکراین» است که هزینه تسلیحات، مهمات، آموزش و سایر کمک‌ها را تامین می‌کند.

🔹این تصمیم دولت بایدن درحالی گرفته شده است که روسیه در روزهای گذشته تهدید کرده بود تحویل چنین سامانه موشکی پیشرفته زمین به هوا، گامی تحریک‌آمیز است و این سامانه (و هریک از خدمه همراه آن) برای ارتش روسیه هدفی مشروع خواهد بود.

 

منبع:

(https://www.aljazeera.com/news/2022/12/21/us-to-send-1-8bn-aid-to-ukraine-including-patriot-system-media)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

ارسال دیدگاه