انفعال غرب در مورد اوکراین نتایج خطرناکی به دنبال دارد 

اندیشکده راهبردی تبیین: اندیشکده کارنگی اخیراً در گزارشی به وضعیت جنگ در اوکراین پرداخته و نسبت به انفعال هم پیمانان کی یف هشدار داده است که اگر کمک‌های نظامی ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا به اوکراین کاهش پیدا کند و یا قطع شود، عواقب آن می‌تواند مأموریت اصلی ناتو را با تهدید مواجه کند.

🔹این گزارش می‌افزاید، اوکراین و شرکای غربی آن با نگرانی در حال تماشای مناظرات داخلی در ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا بر سر ادامه کمک‌های نظامی هستند. در واشنگتن، کنگره با درخواست کمک 61میلیارد دلاری به اوکراین مخالفت و در اتحادیه اروپا نیز رئیس‌جمهور مجارستان بسته حمایتی 50 میلیارد یورویی را وتو کرد.

🔹در این گزارش آمده است که توانایی اوکراین در برابر حملات روسیه به کمک غرب بستگی دارد و وضعیت کنونی برای غربی‌ها دلگرم‌کننده نیست و کمک‌های سابق غرب به اوکراین نیز به‌احتمال‌زیاد در سال 2024 به اتمام خواهد رسید.

🔹این گزارش در پایان چنین استدلال می‌کند که اگر مقامات روس متقاعد شوند که حمایت غرب از اوکراین در حال کاهش است، به‌طور فزاینده‌ای جسور و خطرناک‌تر خواهند شد و این وضعیت می‌تواند عواقب زیادی برای مأموریت اصلی ناتو که همانا بازدارندگی در مقابل تجاوزات روسیه است داشته باشد. مأموریتی که تاکنون مانع از ماجراجویی‌های کرملین در خارج از مرزهای اوکراین شده است.

منبع:

 

(https://carnegieendowment.org/2023/12/18/west-s-inaction-over-ukraine-risks-dangerous-conclusions-in-moscow-pub-91290)

ارسال دیدگاه