منطقه در یک نگاه (4 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (4 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |4 شهریور 98

1️⃣ سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعداز شهر امروز از حمله وسیع با پهپاد «صماد ۳» به یک هدف نظامی مهم در «ریاض» خبر داد.

2️⃣ بعد از سقوط دو پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت و وعده حزب‌الله برای پاسخ به این تجاوز، صبح امروز بار دیگر یک پهپاد صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

3️⃣ دولت‌های سعودی و امارات در بیانیه مشترکی از گروه‌های درگیر در جنوب یمن خواستند تا هرچه سریع‌تر برای مذاکره در «جده» گرد هم آیند. در این بیانیه همچنین حملات رسانه‌ای علیه امارات محکوم شده و طرفین مدعی شده‌اند که روابط «دوستانه» و «برادرانه» خود و همچنین دشمنی با ایران را ادامه می‌دهند.

4️⃣ رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه حمله اخیر این رژیم به جنوب سوریه، ایران را متهم به برنامه‌ریزی برای حملات پهپادی به اهدافی در اسرائیل(فلسطین اشغالی) کرد.

5️⃣ روزنامه جمهوریت ترکیه از استعفای پنج ژنرال ارتش ترکیه که 2 نفر آنها از فرماندهان نیروهای ارتش این کشور در ادلب هستند، خبر داد. این روزنامه گزارش داده که استعفای آن‌ها در واکنش به تصمیمات شورای عالی نظامی در راستای کوچک‌تر شدن ارتش ترکیه انجام شده است.

6️⃣ وزیر خارجه روسیه درباره تحولات استان ادلب سوریه گفت: امکان سازماندهی عملیات‌های گشت‌زنی مشترک بین نظامیان روس و ترکیه در مناطق کاهش تنش در ادلب وجود ندارد. لاوروف در ادامه گفت: نیروهای ارتش سوریه در ادلب که از طرف روسیه پشتیبانی می‌شوند، توافق موجود میان کشورهای ضامن درباره ادلب را هیچ‌وقت نقض نکرده و به آن احترام گذاشته‌اند.

7️⃣ ائتلاف الفتح عراق در واکنش به حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشد الشعبی در مرز سوریه تاکید کرد که این گروه، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را مسئول تهاجم به نیروهای الحشد الشعبی در قائم می‌داند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه