منطقه در یک نگاه (10 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (10 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |10 شهریور 98

1️⃣ گزارشگر کمیته رسمی تحقیق درباره ربایش امام موسی صدر در سالروز ربوده شدن وی، اعلام کرد اطلاعات موثق نشان می‌دهد ایشان هم‌چنان زنده است. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم دیروز در سخنرانی خود اعلام کرد: ما در راستای آزاد کردن امام موسی و همراهان وی از بازداشتگاه‌های لیبی تلاش می‌کنیم. نتایج تحقیقات و اعترافات نشان می‌دهد وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شده است.

2️⃣ دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه پاسخ مقاومت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی قطعی است، اظهار داشت که «پاسخ ما این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نخواهد بود، بلکه ممکن است در هر جایی از خاک لبنان صورت بگیرد».

3️⃣ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد با هدف قرار دادن مواضع القاعده در شمال ادلب سوریه، شماری از سرکردگان این گروه تروریستی کشته شدند. به گزارش رسانه‌ها، آمریکا روز شنبه مقر عناصر القاعده را در اطراف شهر ادلب هدف حمله هوایی خود قرار داد.

4️⃣ تعداد مجروحان و کشته‌شدگان حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به زندانی در «ذمار» یمن رو به افزایش است و تاکنون به 185 نفر رسیده است.

5️⃣ خبرنگار شبکه «المنار» لبنان امروز اعلام کرد، یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های اشغالی در مناطق «جبل الروس» و «تلال کفرشوبا» را هدف قرار گرفته است. المنار گزارش داد، یک پهپاد صهیونیستی نیز مواد آتش‌زا به سمت یک مزرعه در نزدیکی مزارع شبعا پرتاب کرده است.

6️⃣ هیأت بازرگانان اماراتی که برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اقتصادی دمشق به سوریه سفر کرده است، از توافق با طرف سوری درباره سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف ازجمله انرژی و صنایع خبر داد.

7️⃣ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی از بیانات ایشان در دیدار هیئت حماس تشکر کرد و افزود: رویکرد تجدیدناپذیر خود را برای حضور در سنگر مقاومت پایدار در کنار همه قوای حق و عدالت و آزادگی و پیشران همه آنها جمهوری اسلامی ایران، تا پیروزی نهایی اعلام می‌کنیم و به نصرت و وعده‌های الهی اطمینان کامل داریم.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه