آسیب‌پذیری آمریکا از حملات سایبری

تریور لوگان، کارشناس سایبری بنیاد آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی مدعی شده است که مجازات‌های اقتصادی آمریکا در برابر حملات سایبری از بازدارندگی لازم برخوردار نیستند. وی روسیه، چین، کره شمالی و ایران را مبدأ مهم‌ترین حملات سایبری علیه ایالات متحده عنوان کرده است.

♦️ آسیب‌پذیری آمریکا از حملات سایبری

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸 تریور لوگان، کارشناس سایبری بنیاد آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی مدعی شده است که مجازات‌های اقتصادی آمریکا در برابر حملات سایبری از بازدارندگی لازم برخوردار نیستند. وی روسیه، چین، کره شمالی و ایران را مبدأ مهم‌ترین حملات سایبری علیه ایالات متحده عنوان کرده است.

🔸 طبق این گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا از سال 2013 بیش از 190 شخص و نهاد را به اتهام حملات سایبری تحریم کرده که عمدتاً شامل عاملان روسی متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا هستند. تنها 28 مورد به دوران اوباما اختصاص دارد که نشان‌گر افراط دولت ترامپ در استفاده از ابزار تحریم است. نویسنده هم‌چنین تحریم فقط 2 عامل چینی را نشانه نگرانی آمریکا از تشدید تنش با چین و اقدام متقابل آن دولت در مجازات‌های اقتصادی علیه فعالان آمریکایی می‌داند.

✅ به نظر می‌رسد با نزدیک‌ شدن به موسم رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هراس حامیان دولت و به خصوص نومحافظه‌کاران از آسیب‌پذیری کارزار تبلیغاتی ترامپ در مقابل حملات سایبری افزایش یافته است. علاوه بر این دولت‌های مخالف هژمونی آمریکا نیز به دلیل ردیابی دشوار حملات سایبری و امکان گریز از مسئولیت این نوع اقدامات، آن را روش مناسبی در نبرد نامتقارن علیه فشارهای آمریکا قلمداد می‌کنند.

منبع

(https://www.fdd.org/analysis/2020/04/15/washington-uses-sanctions-and-indictments-inconsistently-when-combating-malicious-cyber-activity)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه