یک اندیشکده اسرائیلی: انتخاب «العاروری» بیانگر محبوبیت ایران در کرانه باختری است

به اعتقاد یک اندیشکده اسرائیلی انتخاب صلاح العاروری به عنوان رهبر جنبش حماس در کرانه باختری به مثابه تایید افزایش محبوبیت ایران در این منطقه است.

اندیشکده اسرائیلی مسایل امنیتی، راهبردی و دیپلماتیک قدس در تحلیلی چرایی انتخاب صلاح العاروری به عنوان رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در کرانه باختری را بررسی و آن را بیانگر افزایش قدرت و محبوبیت ایران در کرانه باختری توصیف کرد.

به اعتقاد این اندیشکده، انتخاب العاروری یک پیروزی دیگر برای جریان مؤید (اندیشه‌های) ایران در حماس است که اسماعیل هنیه آن را رهبری می‌کند.

بر اساس این تحلیل، العاروری که متولد روستای العاروره در کرانه باختری است بعد از گذراندن ۱۸ سال در زندان‌های اسرائیل به سوریه تبعید و بعد از آن در ترکیه سکونت کرد اما اکنون در ضاحیه جنوبی لبنان اقامت دارد و نام او در لیست افراد تحت تعقیب دولت آمریکا هم درج شده است.

صالح العاروری اخیرا به عنوان رهبر حماس در کرانه باختری انتخاب شد.

کمیته انتخابات منطقه کرانه باختری در جنبش حماس اعلام کرد که هیئت‌های شورایی و رهبری این جنبش در کرانه باختری انتخاب شدند و بر این اساس، صالح العاروری رهبری جنبش حماس در کرانه باختری را تا سال ۲۰۲۵ بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه