دیشب یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد، انتقام بحث دیگری است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم قم طی سخنانی به شهادت سردار سلیمانی و حملات انتقام‌جویانه بامداد امروز علیه پایگاه‌های آمریکایی پرداختند.

رهبر معظم انقلاب: دیشب یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد، انتقام بحث دیگری است

🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم قم طی سخنانی به شهادت سردار سلیمانی و حملات انتقام‌جویانه بامداد امروز علیه پایگاه‌های آمریکایی پرداختند. عمده مباحث ایشان به شرح ذیل است:

❇️ «شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم باتدبیر بود. صرفاً شجاع نبود. برخی شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم را ندارند. برخی اهل تدبیر هستند امّا اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر اقدام را ندارند.»

❇️ «دیشب یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد؛ «انتقام» بحث دیگری است.»

❇️ «آمریکایی‌ها نقشه‌شان برای فلسطین این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و جرأت نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد، دست فلسطینی‌ها را پر کرد و کاری کرد که یک منطقه کوچک به‌نام غزه در مقابل آن‌ها بایستند به نحوی که بعد از 48 ساعت جنگ، آن‌ها اعلام آتش‌بس می‌کنند. این کار حاج قاسم سلیمانی بود.»

❇️ «آمریکایی‌ها عراق را مثل رژیم طاغوت ایرانی یا امروز سعودی می‌خواهند؛ نقطه‌ای پر از نفت در اختیار آن‌ها باشد و هر کاری بخواهند به تعبیر آن شخص، مثل گاو شیرده، اما عناصر مومن و جوانان عراقی و مرجعیت در مقابل این قضایا ایستادند و حاج قاسم به همه این جبهه وسیع مدد رساند به عنوان یک مشاور فعال و پشتیبان بزرگوار شبیه همین قضیه در مورد سوریه و لبنان نیز وجود دارد.»

❇️ «این را قاطعانه می‌گویم؛ دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار. مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و دستگاه‌ها. فلان دولت منفور در منطقه که یک موقعی حرفی بزند علیه ما،‌ این دشمن ما نیست. مادامی که حرکتی از آن‌ها در خدمت دشمن علیه جمهوری اسلامی از آن‌ها سر نزدند ما آن‌ها را دشمن نمی‌دانیم.»

❇️ «اگر این را دانستیم،‌ راه مقابله با نقشه دشمن را هم دانستیم. نقشه دشمن این است که جوانان و مردم ما را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کند. این نقشه اساسی دشمن است. تردید افکنی در ایمان و عزم راسخ مردم. می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد،‌ قدرت تهاجمی و حتی دفاعی ما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. البته توطئه آمریکا فقط این نیست، این مهم‌ترین توطئه‌هاست.»

❇️ «اینکه برخی خیال می‌کنند اگر یک قدم کوتاه آمدند، آمریکایی‌ها دست از دشمنی بر دارند، خطای بسیار فاحشی است. اینکه برخی می‌گویند و در روزنامه‌ها هم می‌نویسند که کاری کنیم که آمریکا عصبانی نشود،‌ این کاملاً غلط است. این برخلاف فرمایش قرآن است.»

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه