تلاش دولت سوریه برای خلع سلاح معارضان درعا

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی تصمیم دولت سوریه برای خلع سلاح معارضان درعا و تبعات آن در ایجاد بحران در مناطق جنوبی سوریه پرداخته است.

♦️ تلاش دولت سوریه برای خلع سلاح معارضان درعا

#گزارش_کوتاه

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی تصمیم دولت سوریه برای خلع سلاح معارضان درعا و تبعات آن در ایجاد بحران در مناطق جنوبی سوریه پرداخته است.

🔹 در گزارش المانیتور ادعا شده: پس از اینکه جنگجویان سابق ارتش آزاد سوریه از تحویل سلاح‌های سبک خود به دولت سوریه خودداری کردند، نیروهای دولت با همکاری روسیه، بیش از ۱۱ هزار نفر در مناطقی از «درعا البلد» از توابع استان درعا را محاصره کرده‌اند.

🔹 المانیتور در این گزارش به کمبود مواد غذایی و دارویی و افزایش قیمت کالاهای اساسی و همچنین قطعی تقریباً کامل برق اشاره می‌کند. به نوشته المانیتور در تاریخ ۲۴ ژوئن و پس از خودداری ساکنان این منطقه برای تحویل سلاح‌های خود به پلیس نظامی روسیه، محاصره این منطقه آغاز شد و سه روز بعد، کمیته معارضان نظام سوریه، مستقر در درعا با صدور بیانیه‌ای روسیه را به نقض نقش خود در توافق سال ۲۰۱۸ برای حل و فصل منازعه درعا متهم کرد.

🔹 براساس ادعای المانیتور، اوضاع تأمین کالاهای اساسی در درعا بسیار وخیم است و دمشق تنها یک مسیر را برای رفت و آمد مردم بازگذاشته که آن را نیز در کنترل کامل خود دارد. با وجود این، رئیس کمیته آشتی دولت در درعا به المانیتور گفته هیچ‌گونه محاصره‌ای در این منطقه وجود ندارد، اما تصمیم دولت برای تسلیم سلاح مخالفان، غیر قابل بازگشت است.

منبع

https://www.al-monitor.com/originals/2021/07/humanitarian-crisis-looms-south-syria-town-amid-ongoing-government-siege

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه