نقش‌آفرینی ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان

هفته گذشته جی.دی. ونس نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ، در انتخابات درونی حزب جمهوری‌خواه برای راه‌یابی به سنای آمریکا به پیروزی رسید. به گزارش پالتیکو، این انتخابات از یکسو قدرت ترامپ در حزب جمهوری‌خواه و از سوی دیگر وضعیت جناح سنتی این حزب را نشان داد و مشخص کرد ترامپ از چه میزان شانسی جهت نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برخوردار است.

🔹 جو والش جمهوری‌خواهی که در انتخابات ۲۰۲۰ با ترامپ رقابت کرد معتقد است: «ترامپ نامزد خواهد شد اما بیایید فرض کنیم نامزد نشود. در آن صورت ۷ تا ۸ نامزد طرفدار ترامپ کاندید خواهند شد. شاید یک نامزد [مخالف ترامپ] کاندید شود که کششی نیز نخواهد داشت.» به باور والش درس انتخابات اخیر ایالت اوهایو این است که زمینه‌ای برای پیروزی نامزد منتقد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه وجود ندارد و اگر شما منتقد ترامپ هستید حتی نمی‌توانید نامزد شوید.

🔹 کوین مدن مشاور ارشد میت رامنی در سال ۲۰۱۲ به پالتیکو گفته است هم‌اکنون ظرفیت جمهوری‌خواهانِ ضد ترامپ حدود ۲۰ درصد است و در برخی ایالت‌ها، جمهوری‌خواهان میانه‌رو از شانس برخوردار هستند اما انتخابات اوهایو نشان داد که این فرصت همچنان به شدت محدود است. به باور این کارشناس، ترامپ در حزب جمهوری‌خواه جلوی خورشید را گرفته است.

https://www.politico.com/news/2022/05/07/ohio-gop-primary-trump-2024-00030807

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه