فارن‌پالیسی: آمریکا تهدید هسته‌ای روسیه را جدی بگیرد

استفان‌والت، اندیشمند روابط بین‌الملل به دولت آمریکا هشدار داده تا تهدید هسته‌ای کرملین را جدی بگیرد. زیرا دولت‌ها در هنگام مواجهه با چشم‌انداز یک شکست قریب‌الوقوع، به اجرای تهدیدات‌شان بیشتر تحریک می‌شوند.

 

🔸 او سیاست بایدن در عدم درگیری مستقیم با روسیه را تحسین می‌کند. والت این سیاست را ادامه تعهد آمریکا و شوروی به عدم درگیری مستقیم نظامی در دوران جنگ سر می‌داند. ولی هشدار می‌دهد بازیگری که در میدان نبرد در بن‌بست گرفتار شود، ممکن است جنگ را به سطح دیگری گسترش دهد.

🔸 به نظر والت، در این شرایط، حضور سربازان آمریکا یا ناتو در اوکراین می‌توانست یک «سپر بازدارنده» در برابر سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه باشد. زیرا احتمالاً کرملین از تشدید تنش هسته‌ای با آمریکا پرهیز می‌کند.

🔸 والت هشدار می‌دهد گرچه روسیه از کی‌یف عقب‌نشینی کرده ولی حمایت تسلیحاتی گسترده آمریکا و بریتانیا و سوق‌دهی اوکراین به تحمیل یک شکست سنگین به روسیه، می‌تواند پوتین را به یک حمله نمایشی با یک سلاح هسته‌ای کوچک ترغیب کند.

🔸 والت به سخن توماس شلینگ درباره «رقابت در ریسک‌پذیری» ارجاع می‌دهد که «یک طرف برای اینکه نشان دهد چقدر به موضوع مورد نظر اهمیت می‌دهد، آشکارا به اقدامی خطرناک دست می‌زند». این قمار ممکن است موجب عقب‌نشینی سریع غرب و پایان جنگ گردد و یا اینکه موجب تحریک آنها به تشدید مبارزه و حتی فاصله‌گذاری میان چین و روسیه شود.

🔸 به نظر والت، آمریکا باید از بروز چنین سناریویی جلوگیری کند: «هر چه روسیه بیشتر در موضع ضعف قرار می‌گیرد، رهبران غربی باید به این فکر کنند که چگونه فشار را کاهش دهند». به نظر او غرب و به خصوص آمریکا به جای مجازات و شکست روسیه باید بر آتش‌بس و پایان جنگ تمرکز کنند.

Why Washington Should Take Russian Nuclear Threats Seriously

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه