امیدواری دموکرات‌های آمریکا به تاثیر مثبت ممنوعیت سقط جنین در انتخابات میاندوره‌ای

 

🔹 پس از آنکه تصمیم دادگاه عالی آمریکا موجی از نارضایتی را در میان بسیاری از آمریکایی‌ها برانگیخت، دموکرات‌ها امیدوارند از این موج در جهت جلوگیری از شکست در انتخابات میاندوره‌ای پیش رو استفاده کنند. آنها تلاش دارند موضوع سقط جنین را به مسئله اصلی انتخابات بدل کنند اما جمهوری‌خواهان با وجود اینکه تصمیم دادگاه عالی را یک پیروزی تلقی می‌کنند سعی دارند سایر موضوعات همچون تورم را برجسته کنند.

🔹 دموکرات‌ها فضای موجود را فرصتی می‌بینند تا مشارکت رأی‌دهندگان دموکرات‌ را در انتخابات افزایش دهند و آرای زنان ساکن در خارج از شهرها را به سوی خود هدایت کنند. با این وجود برخی جمهوری‌خواهان معتقدند که تصمیم دادگاه عالی چیزی را تغییر نداده و مهمترین نگرانی‌های رأی‌دهندگان همچنان افزایش قیمت‌ها و جرائم و بحران در مرزهای جنوبی آمریکا است.

🔹 طبق نظرسنجی سی‌بی‌اس، ۵۰ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند به دلیل رأی دادگاه عالی، احتمال بیشتری دارد که در انتخابات شرکت کنند. در حالی که تنها ۲۰ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند به دلیل این رأی در انتخابات شرکت خواهند کرد. طبق نظرسنجی NPR/PBS، میزان ۷۸ درصد از دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند تصمیم دادگاه عالی آنها را تشویق می‌کند که در انتخابات شرکت کنند که ۲۴ درصد از جمهوری‌خواهانی که چنین نظری دارند بیشتر است.

https://www.axios.com/2022/06/27/roe-v-wade-democrats-republicans-midterm

ارسال دیدگاه