طرح پدافندی ضد ایرانی و لزوم هوشیاری تهران

 «نورنیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی روز گذشته به اخباری درباره ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در غرب آسیا واکنش نشان داد و نوشت: اگر اجرای چنین طرح‌هایی امنیت ایران را به خطر بیاندازد، قطعا با پاسخ قاطع اولیه به نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین اهداف روبرو خواهد شد.

 

#تحلیل_کوتاه

 

🔸 رویترز مدتی پیش به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت مقرر شده تا به‌جای استفاده از تجهیزات فیزیکی یکسان، کشورهای شریک سامانه‌های دفاعی خود را از طریق ارتباطات الکترونیک از راه دور هماهنگ کنند. در این چارچوب، شبکه‌ای از رادارها، ردیاب‌ها و سامانه‌های رهگیری بین عربستان، عمان، کویت، بحرین، قطر، امارات، عراق، اردن و مصر با کمک فناوری اسرائیلی و با استفاده از پایگاه‌های نظامی آمریکا ایجاد خواهد شد.

🔸 به نظر می‌رسد این طرح بر اساس یک تقسیم کار مبتنی بر تأمین منابع مالی از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، طراحی و برنامه‌ریزی از سوی رژیم صهیونیستی و هماهنگی‌های سیاسی و میدانی از سوی آمریکا پیش رفته است. راهبرد کلان نیز همان مدیریت از راه دور تحولات منطقه است که واشنگتن دنبال می‌کند.

🔸 واکنش اخیر شورای عالی امنیت ملی درباره پاسخ ایران حاوی دو نکته است: نخست پاسخ قاطع اولیه و دوم پاسخ به در دسترس‌ترین اهداف. اگر تهران در معتبرسازی این گزاره، موفق شود می‌تواند حداقل از تحقق چنین طرحی در مرزهای جنوبی خود جلوگیری کند یا از میزان اثرگذاری آن بکاهد.

✅ ایران اگرچه طی سال‌های اخیر کوتاهی‌های ناموجهی درباره گسترش حضور رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی، شمالی و شمال شرقی خود انجام داده، اما اکنون باید نسبت به پیشبرد چنین طرح‌های ضد ایرانی بیش از گذشته هوشیار باشد.

 

 

 

ارسال دیدگاه