تیره و نامطمئن‌تر؛ گزارش صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهانی

🔹 صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش از وضعیت و چشم‌انداز اقتصاد جهانی از کاهش تولید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با توجه به نزول اقتصادی در چین و روسیه و پایین بودن تقاضای مصرف‌کننده در آمریکا خبر داده است. طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی جهانی از ۶/۱ درصد در سال گذشته به ۳/۲ درصد در سال ۲۰۲۲ می‌رسد که ۰/۴ درصد پایینتر از پیش‌بینی سه ماه پیش است.

🔹 در این گزارش آمده است که کاهش رشد اقتصادی در اوایل سال جاری در آمریکا، کاهش قدرت خرید خانوار و سیاست پولی انقباضی، پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۲ را ۱/۴ درصد کاهش داده است. در مورد چین نیز قرنطینه‌های بیشتر ناشی از شیوع کرونا و تعمیق بحران مسکن، ارزیابی‌ها از رشد اقتصادی این کشور را ۱/۱ درصد نزول داده است. طبق این گزارش، تورم در کشورهای پیشرفته ۶/۶ درصد و در کشورهای نوظهور و در حال توسعه ۹/۵ درصد خواهد بود.

🔹 صندوق بین‌المللی پول توصیه کرده است با توجه به افزایش قیمت‌ها و تداوم کاهش سطح استاندارد زندگی در جهان، باید مقابله با تورم اولویت نخست سیاست‌گذاران باشد. در این گزارش آمده است: سیاستهای انقباضی به ناچار هزینه‌های واقعی اقتصادی تحمیل خواهد کرد اما تأخیر در این سیاست‌ها، وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

 

(https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2022/07/26/world-economic-outlook-update-july-2022)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه