ایتا/ از برجام چه خبر؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: «وزارت خارجه آمریکا کماکان با تروئیکای اروپا درباره نگرانی‌هایمان در خصوص برجام گفت‌وگو می‌کند». وی افزود: «اطلاعاتی درباره مسائلی که مورد بحث قرار گرفته‌اند ندارم، اما در کل می‌توانم بگویم نگرانی‌های ما درباره برجام به طرز قابل توجه مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند و ما روش‌های تقویت برجام را مورد بررسی قرار داده‌ایم. [منظور این است که] حرف‌های ما را شنیده‌اند... ما به آن نگرانی‌ها پرداخته‌ایم»

از برجام چه خبر؟
 
◀️سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: «وزارت خارجه آمریکا کماکان با تروئیکای اروپا درباره نگرانی‌هایمان در خصوص برجام گفت‌وگو می‌کند». وی افزود: «اطلاعاتی درباره مسائلی که مورد بحث قرار گرفته‌اند ندارم، اما در کل می‌توانم بگویم نگرانی‌های ما درباره برجام به طرز قابل توجه مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند و ما روش‌های تقویت برجام را مورد بررسی قرار داده‌ایم. [منظور این است که] حرف‌های ما را شنیده‌اند… ما به آن نگرانی‌ها پرداخته‌ایم»
 
⚪️فایننشال تایمز نوشت: منابع آگاه می‌گویند مقام‌های آمریکا و اروپا با تنبیه ایران در صورت ساخت موشک‌های قاره‌پیما به عنوان بخشی از پیش‌نویس «توافق مکمل» برجام توافق کرده‌اند. یک مقام ارشد دولت آمریکا به فایننشال‌تایمز گفته دولت ترامپ به دنبال آن است تا از طریق یک طرح جداگانه و تکمیلی محدودیت‌های بیشتری علیه طیف گسترده‌تری از موشک‌های بالستیک ایران در نظر گرفته شود. دولت آمریکا می‌خواهد در طرح دوم به مابقی توانمندی‌های موشکی ایران پرداخته شده و موشک‌های بالستیک با برد کوتاه‌تر ایران هدف گرفته شوند. مقام آمریکایی گفت دولت ترامپ می‌خواهد ایران برد زرادخانه موشک‌ بالستیک خود را به 300 کیلومتر یا پایین‌تر از آن محدود کند
 
⏺رویترز: فرانسه، انگلیس و آلمان به دنبال توافق سیاسی جداگانه با کاخ سفید در خصوص اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران هستند. یک دیپلمات ارشد هم گفت: «به دنبال پیدا کردن فرمولی صحیح برای برآورده کردن انتظارات آمریکایی‌ها و عدم اقدام علیه توافق هسته‌ای هستیم.»
 
*⃣«مارک میدوز» نماینده کنگره آمریکا گفت که ترامپ احتمالا در 22 اردیبهشت از برجام خارج نمی‌شود بلکه توافق به مدت کوتاهی تمدید خواهد شد تا بر سر توافق جدید مذاکره کنیم.
 
?سفیر جدید آمریکا در آلمان در اظهاراتی که نقض آشکار تعهدات واشنگتن در توافق هسته‌ای برجام به شمار می‌رود خواستار توقف روابط تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران شده است.
 
?«دونالد ترامپ» در سخنرانی خود در نشست «انجمن ملی سلاح» گفت: ما آن توافق وحشتناک را امضا کرده‌ایم و آنها در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند.» ترامپ در ادامه گفت: «من گفتم، وقتی آنها راه‌پیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند کی با آنها توافق امضا می‌کند؟
 
⚔ماکرون در مصاحبه با «اشپیگل» درباره خروج آمریکا از برجام گفت: «این به منزله باز کردن جعبه پاندورا خواهد بود و می‌تواند به معنی جنگ باشد.»
 
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه