سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران؛ سفری با دستور کاری مهم، در زمانی مهم

سفر «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه که دیشب وارد تهران شده است در دو بعد «دستور کار» و «مقطع زمانی» سفری مهم و حساس تلقی می‌شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه فرانسه، لودریان در این سفر به‌صورت جدی پیرامون موضوع موشک‌های بالستیک با مقامات ایرانی گفتگو خواهد کرد.

? سفر «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه که دیشب وارد تهران شده است در دو بعد «دستور کار» و «مقطع زمانی» سفری مهم و حساس تلقی می‌شود. بنا بر اعلام وزارت خارجه فرانسه، لودریان در این سفر به‌صورت جدی پیرامون موضوع موشک‌های بالستیک با مقامات ایرانی گفتگو خواهد کرد.

?تحلیل و ارزیابی

1- سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در مقطع زمانی انجام شده است که از طرف آمریکا به اروپا ضرب‌الاجل 120 روزه‌ای برای اقدام در جهت اصلاح اشکالات موردنظر این کشور در برجام داده شده است. هرچند اروپایی‌ها مایل به مذاکره مجدد و تغییر در برجام نیستند اما در «اعمال محدودیت بر توان دفاعی موشکی ایران»، با آمریکایی‌ها اشتراک نظر دارند.

2- اروپایی‌ها می‌خواهند نشان دهند که تلاش می‌کنند تا در ازای مجاب کردن ایران برای پذیرش محدودیت در مورد برد و ارتقاء توان تکنولوژی موشکی، آمریکایی‌ها را راضی کنند تا از اصرار برای تغییر در برجام صرف‌نظر کنند.

3- لذا «ژان ایو لودریان» به نمایندگی از اروپایی‌ها در قامت پلیس خوب به تهران سفر کرده است تا ایران را از پلیس بد (آمریکا) بترساند و مجاب کند تا مذاکره و محدودیت توان دفاعی موشکی خود را بپذیرد. ازاین‌رو روند شکل‌گیری معادلات آینده به پاسخی بستگی دارد که وزیر اروپایی از مقامات ایران دریافت می‌کند.

#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

#مقاله_مرتبط:
✍?نقش اروپایی‌ها در محدودسازی توان دفاعی موشکی ایران

http://Tabyincenter.ir/22252

#تحلیل_مرتبط:
♦️احتمالات رفتار اروپا در قبال اولتیماتوم 120 روزه آمریکا

https://t.me/Tabyincenter/13515

♦️راهکنش(تاکتیک) اروپا و آمریکا در مقابله با توان دفاعی موشکی ایران

https://t.me/Tabyincenter/12770

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه