واکنش دولت‌های عربی به طرح معامله قرن

پس از رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن توسط رئیس‌جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی از این طرح استقبال و طرف‌های فلسطینی از جمله تشکیلات خودگردان آن را محکوم کردند. دولت‌های عربی منطقه نیز واکنش‌های متفاوتی به این طرح نشان دادند.

واکنش دولت‌های عربی به طرح معامله قرن

❇️ پس از رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن توسط رئیس‌جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی از این طرح استقبال و طرف‌های فلسطینی از جمله تشکیلات خودگردان آن را محکوم کردند. دولت‌های عربی منطقه نیز واکنش‌های متفاوتی به این طرح نشان دادند. امارات، عمان و بحرین سه کشوری بودند که به مراسم رونمایی از این طرح نماینده فرستادند.

❇️ کویت از آمریکا بابت آنچه که تلاش‌های این کشور برای پایان دادن به درگیری اسرائیلی-عربی خوانده تشکر کرده اما بر تعهد کویت بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر مبنای مرزهای 1967 تأکید کرده است. مراکش قبول این طرح توسط دو طرف را برای اجرا و دوام طرح ضروری دانسته است.

❇️ مصر رژیم صهیونیستی و فلسطین را به مطالعه با دقت طرح فراخوانده است. عربستان از بازگشت طرفین به مذاکرات استقبال کرده است. قطر بر تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید کرده است. اردن بر راه حل دودولتی بر مبنای مرزهای قبل از 1967 تأکید و هر تحرک یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه