بحران کرونا و شکاف شهر و روستا در آمریکا

نظام دوحزبی در آمریکا بر پایه جغرافیا و میزان تراکم جمعیت بنا شده و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز بر اساس شکاف شهر و روستا شکل گرفته‌اند. نشریه فارن افرز در مقاله‌ای گسترش اولیه ویروس کرونا در مناطق شهری را موجب برجسته شدن بیش از پیش این شکاف دانسته است.

♦️ بحران کرونا و شکاف شهر و روستا در آمریکا

❇️ نظام دوحزبی در آمریکا بر پایه جغرافیا و میزان تراکم جمعیت بنا شده و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز بر اساس شکاف شهر و روستا شکل گرفته‌اند. نشریه فارن افرز در مقاله‌ای گسترش اولیه ویروس کرونا در مناطق شهری را موجب برجسته شدن بیش از پیش این شکاف دانسته است.

❇️ حزب دموکرات از زمان سیاست‌های فرانکلین روزولت در دهه 1930 میلادی بسیج کننده کارگران بخش تولیدی شهری و نماینده مناطق شهری شناخته شده است. حزب جمهوری‌خواه نیز ساکنان مناطق روستایی و بین شهری را نمایندگی کرده است.

 ❇️ گسترش ویروس کرونا در مناطق شهری که اغلب ساکنان دموکرات دارند مقامات دموکرات‌ این مناطق را تشویق به برقراری اقدامات سختگیرانه در مواجهه با کرونا کرده است. اما دولت فدرال و مقامات محلی جمهوری‌خواه چندان تمایلی به این اقدامات نداشته‌اند چرا که پایگاه رای اصلی خود را در مناطق روستایی دیده و بر اساس تمایل جمعیتِ بیشتر جمهوری‌خواه این مناطق خواهان تداوم فعالیت کسب‌وکارها بودند.

❇️ اغلب مرگ‌ومیر ناشی از کرونا همچنان در مناطق فقیر شهری رخ می‌دهد و اختلافات حزبی در مواجهه با این موضوع تشدید خواهد شد. مقاله فارن افرز این موضوع را مخل فرایند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در آمریکا دانسته است.

منبع

 (https://www.foreignaffairs.com/articles/2020-04-18/how-americas-urban-rural-divide-has-shaped-pandemic)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه