ارزیابی اندیشکده بروکینگز از دیپلماسی کرونایی ایران

کارشناس اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی به بررسی سیاست خارجی ایران در راستای رفع تحریم‌ها و برای مقابله با شیوع کرونا پرداخته است.

♦️ ارزیابی اندیشکده بروکینگز از دیپلماسی کرونایی ایران

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 کارشناس اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی به بررسی سیاست خارجی ایران در راستای رفع تحریم‌ها و برای مقابله با شیوع کرونا پرداخته است. این مقاله بیان می‌کند که دیپلماسی کرونایی ایران موفق به کسب برخی کمک‌های پزشکی و بهداشتی از دولت‌های آسیایی و اروپایی شده ولی در رفع تحریم‌های ضد انسانی آمریکا توفیقی نیافته است.

🔹 گزارش به نقل از برخی تحلیل‌گران ایرانی این احتمال را مطرح می‌کند که وجه دیگری از رویکرد دیپلماتیک ایران متأثر از آسیب‌های انسانی و اقتصادی کرونا، می‌تواند تقویت گرایش به مذاکره با آمریکا با هدف رفع تحریم‌ها در فضای نخبگانی و افکار عمومی جامعه ایران باشد. به همین دلیل مخالفان مذاکره معتقدند تضعیف آمریکا به دنبال این اپیدمی و احتمال تغییرات در نظم جهانی، مواضع مقاومت‌جویانه را تقویت می‌کند.

🔸 به همین جهت بهتر است مواضع دستگاه سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که برآیند آن مذاکره با آمریکا از موضع ضعف ناشی از آسیب‌های بحران کرونا نبوده و راهبرد مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت ترامپ، هم‌چنان با یکپارچگی و صدای واحد تداوم یابد.

منبع

(https://www.brookings.edu/blog/order-from-chaos/2020/04/29/irans-corona-diplomacy/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه