ناکامی آمریکا جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت

قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با عدم همراهی اعضای شورای امنیت مواجه شد. از 15 عضو شورا، تنها آمریکا و جمهوری دومنیکن به قطعنامه رأی مثبت دادند. 11 عضو رأی ممتنع و روسیه و چین نیز رأی منفی دادند.

♦️ ناکامی آمریکا جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت

 

❇️ قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با عدم همراهی اعضای شورای امنیت مواجه شد. از ۱۵ عضو شورا، تنها آمریکا و جمهوری دومنیکن به قطعنامه رأی مثبت دادند. ۱۱ عضو رأی ممتنع و روسیه و چین نیز رأی منفی دادند.

❇️ پس از ناکامی آمریکا، وزیر خارجه این کشور اقدام شورای امنیت را غیرقابل توجیه دانست. سفیر چین در سازمان ملل در بیانیه‌ای نتیجه به دست‌آمده را نشان‌دهنده این موضوع دانست که «یکجانبه‌گرایی طرفداری ندارد و زورگویی شکست خواهد خورد».

❇️ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر منقضی می‌شود و انتظار می‌رود آمریکا پس از این ناکامی به اقدام جهت فعال‌سازی مکانیسم ماشه روی بیاورد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته از آمریکا و طرف‌های باقی‌مانده در برجام خواست که برای جلوگیری تقابل و تنش بیشتر نشستی ویدئویی برگزار کنند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-iran-arms-putin/u-s-loses-iran-arms-embargo-bid-as-putin-pushes-summit-to-avoid-nuclear-deal-showdown-idUSKCN25A1Z5)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه