تفاهم آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه

دفتر یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای از دست‌یابی به تفاهماتی با رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه و پایان دادن به دور کنونی تنش‌ها در این منطقه خبر داده است

♦️ تفاهم آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹دفتر یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای از دست‌یابی به تفاهماتی با رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه و پایان دادن به دور کنونی تنش‌ها در این منطقه خبر داده است.

🔸 مرزهای غزه در هفته‌های اخیر به دلیل نقض تعهدات رژیم صهیونیستی و همچنین جلوگیری این رژیم از ورود تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا شاهد تنش‌های زیادی بوده است به گونه‌ای که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع بیش از ۲۰ آتش‌سوزی در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه در نتیجه ارسال بالن‌های آتش‌زا خبر داده و ارتش این رژیم نیز چندین بار مواضعی را در نوار غزه هدف حملات خود قرار داده بود که با حملات موشکی مقاومت فلسطین پاسخ داده می‌شد.

🔸این روند تبدیل به داستانی تکراری در مواجهه رژیم صهیونیستی با نوار غزه شده است به گونه‌ای که این رژیم با افزایش فشارهای خود بر غزه خشم ساکنین این باریکه را بر می‌انگیزد؛ آنها در پاسخ دست به دامان بالن‌های آتش‌زا می‌شوند؛ رژیم صهیونیستی حملات توپخانه‌ای انجام می‌دهد و گروه‌های مقاومت نیز با حملات موشکی پاسخ می‌دهند و در پایان آرامشی کوتاه‌مدت حاصل می‌شود.

🔸 هدف رژیم صهیونسیتی از افزایش فشارها بر غزه و دامن زدن به تنش‌های اخیر تضعیف رویکرد مقاومت همزمان با تشویق کشورهای عربی به سازش و عادی‌سازی روابط بوده است. اما اعلام آمادگی اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین برای رویارویی نظامی طولانی‌مدت و امکان درگیری در شرایطی که رژیم صهیونیستی به دلیل شرایط ناشی از کرونا اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد این رژیم را وادار به آرام‌سازی مرزهای غزه کرده است. ضمن این که این درگیری می‌توانست رویکرد کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط را تضعیف کند.

🔸 تفاهم اخیر با تلاش‌های محمد العمادی نماینده قطر حاصل شده است. اگر چه قطر طی سال‌های اخیر میانجی اصلی رژیم صهیونیستی و حماس بوده اکنون در شرایطی که رژیم صهیونیستی به توافق صلح با امارات رسیده، تلاش‌های قطر نیز برای رقابت با امارات و عربستان و بهبود تصویر خود نزد آمریکا و رژیم صهیونیستی فزونی گرفته است.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه