بروکینگز: سیاست خارجی بایدن، ادامه اوباما نیست

اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی آورده است که عموماً گمان می‌شود جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به مثابه یک ترمیم‌گر قرار است سیاست خارجی آمریکا را به‌تدریج به دوره اوباما بازگرداند در صورتی که این موضوع لزوماً در همه سوژه‌ها و ابعاد صحیح نیست.

♦️ بروکینگز: سیاست خارجی بایدن، ادامه اوباما نیست

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی آورده است که عموماً گمان می‌شود جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به مثابه یک ترمیم‌گر قرار است سیاست خارجی آمریکا را به‌تدریج به دوره اوباما بازگرداند در صورتی که این موضوع لزوماً در همه سوژه‌ها و ابعاد صحیح نیست.

🔹 نویسنده این یادداشت از گروهی غیررسمی در حزب دموکرات و حلقه مشاوران بایدن یاد می‌کند که آن‌ها را «دموکرات‌های ۲۰۲۱» می‌نامد. آنها جمعی از سناتورهای پیشین و فعلی، سیاست‌مداران، دانشگاهیان و کارشناسان اندیشکده‌ها هستند که معتقدند سیاست خارجی حزب دموکرات نسبت به قبل باید تغییراتی جدی را تجربه کند.

🔹 این افراد مهم‌ترین تهدیدات را رشد اقتدارگرایی چین و روسیه، افزایش ناسیونالیسم راست‌گرا در اروپا، مشکلات آب‌وهوایی در سطح جهان و هم‌چنین افزایش نارضایتی‌های اقتصادی در غرب می‌دانند. به نظر آن‌ها رویکرد سیاست خارجی اوباما در تعدیل رفتار رقبای غرب، موفق نبوده است.

🔹 به نظر این گروه، آمریکا باید در دفاع از ارزش‌های غرب مانند دموکراسی و آزادی و هم‌چنین حفظ بازدارندگی اقتصادی در برابر هر نوع رویکرد تهاجمی به‌ویژه از سوی چین بایستد و این مسأله به‌ویژه در ارتباط با عرصه جدید نبرد، یعنی فناوری‌های هوشمند، اهمیت می‌یابد.

🔸 با توجه به موارد مذکور، همانند استراتژی‌های امنیت ملی آمریکا که طی سال‌های اخیر منتشر شده، دولت احتمالی بایدن نیز به‌ تدریج بر مقابله با چین و روسیه تمرکز بیشتری خواهد یافت و از توجهات نسبت به غرب آسیا خواهد کاست.

منبع

(https://www.brookings.edu/blog/order-from-chaos/2020/03/20/the-quiet-reformation-of-bidens-foreign-policy/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه