آتلانتیک: دونالد ترامپ آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ‌ها را بازنده و احمق خوانده است

جفری گلدبرگ سردبیر نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای بحث‌برانگیز به نقل از برخی اعضای دولت آمریکا نوشته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعتقادی به ادای احترام به آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ ندارد.

♦️ آتلانتیک: دونالد ترامپ آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ‌ها را بازنده و احمق خوانده است

 

🔹 جفری گلدبرگ سردبیر نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای بحث‌برانگیز به نقل از برخی اعضای دولت آمریکا نوشته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعتقادی به ادای احترام به آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ ندارد.

🔹 گلدبرگ مدعی است در جریان سفر سال ۲۰۱۸ ترامپ به پاریس وی از حضور در قبرستانی در پاریس که کشته‌شدگان آمریکایی جنگ جهانی دوم دفن شده‌اند سر باز زد چراکه علاوه بر اینکه نگران به هم خوردن موهای خود در آن روز بارانی پاریس بود، اعتقادی نیز به ادای احترام به کشته‌شدگان نداشت.

🔹 در این مقاله به نقل از برخی منابع آمده است که ترامپ در آن روز چنین گفته است: «چرا باید به آن قبرستان بروم. آنجا با بازنده‌ها پر شده است.» همچنین ترامپ گفته است کسانی که در جنگ کشته‌ ‌شده‌اند احمق هستند.

🔹 پس از انتشار این مقاله، ترامپ که نگران اثرات منفی چنین ادعاهایی در جریان رقابت‌های انتخاباتی است این ادعاها را تکذیب کرده و قسم خورده است که از چنین کلماتی استفاده نکرده است.

منبع

(https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/09/trump-americans-who-died-at-war-are-losers-and-suckers/615997/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه