گفت‌وگوی المانیتور با فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور اخیراً گفت‌وگوی مهمی را با «مظلوم کوبانی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF) انجام داده که حاوی مطالب مهمی است.

♦️ گفت‌وگوی المانیتور با فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور اخیراً گفت‌وگوی مهمی را با «مظلوم کوبانی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF) انجام داده که حاوی مطالب مهمی است.

🔹 کوبانی در این گفت‌وگو با اشاره به پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید: «تیم جدید کاخ سفید، پیچیدگی‌های این منطقه را درک می‌کند و سیاست واقع‌بینانه‌تری در قبال کردستان سوریه خواهد داشت».

🔹 فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه معتقد است تعداد نیروهای ائتلاف در کردستان سوریه، باید دو برابر تعداد فعلی باشد و از بایدن می‌خواهد نیروهای آمریکایی را تا تحقق راه حل سیاسی پایدار، در سوریه نگه دارد.

🔹 مهم‌ترین بخش این مصاحبه به جزئیاتی درباره گفت‌وگوهای PYD و KNC اختصاص دارد. کوبانی اگرچه در ابتدا تلاش می‌کند پاسخ صریحی به پرسش‌های مصاحبه‌کننده ندهد، اما در نهایت این مطلب را تأیید می‌کند که یکی از مهم‌ترین موارد اختلافی در گفت‌وگوها، گنجانده شدن پاراگرافی در توافق نهایی است که براساس آن PYD باید روابط خود با PKK را قطع کند.

🔹 کوبانی صراحتاً می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم بخشی از تنش‌های میان حزب کارگران کردستان و حزب دموکرات کردستان باشیم». وی در پاسخ به پرسش المانیتور که: «چه عاملی باعث تنش میان PKK و KDP می‌شود؟»، می‌گوید: «ترکیه؛ فشار ترکیه. تنش‌های فعلی نتیجه عملیات‌های نظامی ترکیه علیه PKK در عراق است».

🔹 فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه با اشاره به مشکلات اقتصادی ترکیه می‌افزاید: «در دوره ترامپ، ترکیه از خلأ ایجاد شده برای پیگیری خواسته‌های خود استفاده کرد. اردوغان اگر برابر سیاست‌های تهاجمی خود مقاومتی ببیند، مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد. من معتقدم گزینه‌های ترکیه روبه کاهش است».

🔹 فرمانده کردهای سوریه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از ایران، می‌گوید: «رژیم سوریه و ایران، تلاش می‌کنند تا قبایل عرب را علیه ما تحریک کنند. ما نارضایتی خود از این اقدامات را به آن‌ها اطلاع داده‌ایم».

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/11/syria-mazlum-kobane-sdf-mediate-pkk-us-election-biden-trump.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه