منطقه در یک نگاه |۸ آذر ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه |8 آذر 1399

♦️ منطقه در یک نگاه |۸ آذر ۱۳۹۹

۱️⃣ روزنامه واشنگتن پُست گزارش داد که پس از توافقنامه آمریکا و طالبان در دوحه، نیروهای آمریکایی ۱۰ پایگاه را در افغانستان بسته‌اند.

۲️⃣ منابع یمنی از تشدید درگیری‌ها بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن و کشته شدن پنج نفر از جمله دو فرمانده متحد وابسته به امارات خبر دادند.

۳️⃣ «فوآد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، به زودی نظامیان ترکیه‌ای ماموریتشان در جمهوری آذربایجان را شروع خواهند کرد.

۴️⃣ نماینده جنبش انصارالله یمن در عراق از دولت این کشور خواست تا برای حل بحران یمن به عنوان یک میانجی وارد عمل شود. وزارت خارجه عراق، اخیراً حملات موشکی به تأسیسات آرامکو را محکوم کرده بود.

۵️⃣ براساس اعلام برخی منابع، آمار نهایی تلفات درگیری‌های روز گذشته میدان الحبوبی الناصریه عراق میان هواداران جریان صدر و تظاهرکنندگان به چهار کشته و ۹۰ مجروح افزایش یافته است.

۶️⃣ رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز از آماده‌باش حداکثری سفارت‌های این رژیم در سراسر جهان به دلیل ترس از انتقام شهادت دانشمند هسته‌ای ایران خبر دادند.

۷️⃣ روزنامه جمهوری لبنان به نقل از برخی منابع سیاسی فاش کرد که قطع ارتباط بین میشل عون و سعد الحریری، عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید در لبنان است.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه