منطقه در یک نگاه |۱۱ آذر ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه |11 آذر 1399

♦️ منطقه در یک نگاه |۱۱ آذر ۱۳۹۹

۱️⃣ نماینده دولت سعودی در سازمان ملل ضمن بیان اینکه ریاض سیاست ترور را تأیید نمی‌کند، گفت که ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند.

۲️⃣ یک سازمان فعال حقوق بشری در پایتخت یمن، در گزارش سالیانه خود، جدیدترین آمار از جنایات ائتلاف سعودی طی شش سال تجاوز به یمن را ارائه کرد که بر اساس آن نزدیک به ۱۷ هزار غیر نظامی کشته و بیش از ۲۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.

۳️⃣ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا و مسکو درباره ایجاد یک مرکز مشترک برای نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

۴️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس حزب «آبی‌وسفید» در توافق ائتلافی کابینه خواست که با رأی ندادن به انحلال کنست، از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام اجتناب کند.

۵️⃣ فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عناصر «یگان‌های مقاومت سنجار» در حال خروج از این منطقه هستند و توافق ماه اکتبر وارد فاز اجرایی شده است.

۶️⃣ رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تماس‌های محرمانه‌ای با رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط دوجانبه برقرار کرده است.

۷️⃣ وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد با ارسال نامه‌ای از سازمان ملل برای ارائه حمایت و اعزام ناظران این سازمان جهت نظارت بر انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق درخواست کرده است.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه