هشدار اندیشکده صهیونیستی به جنگ در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی

تارنمای اندیشکده «مطالعات امنیت ملی اسرائیل» به بررسی امکان جنگ در جبهه شمالی این رژیم پرداخته و هشدار داده است ارتش این رژیم و حزب الله تنها چند اشتباه و حرکت نسنجیده با یک رویارویی فاصله دارند که می تواند سریعاً تبدیل به یک جنگ تمام عیار شود.

هشدار اندیشکده صهیونیستی به جنگ در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی

 

#گزارش_کوتاه

🔷 تارنمای اندیشکده «مطالعات امنیت ملی اسرائیل» به بررسی امکان جنگ در جبهه شمالی این رژیم پرداخته و هشدار داده است ارتش این رژیم و حزب الله تنها چند اشتباه و حرکت نسنجیده با یک رویارویی فاصله دارند که می تواند سریعاً تبدیل به یک جنگ تمام عیار شود.

🔷 نویسنده با اشاره به این که حزب الله تلاش کرده است این معادله را حفظ کند که به ازای هر نیرویی از آن که در لبنان یا سوریه کشته می شود یک قربانی از رژیم صهیونیستی می‌گیرد و همچنین تکرار و تاکید این نکته از سوی سید حسن نصرالله که حزب‌الله پاسخ آخرین حمله این رژیم را خواهد داد می‌نویسد ارزیابی وضعیت راهبردی اسرائیل باید متغیرهایی چون انتقال قدرت در آمریکا را نیز مدنظر قرار دهد.

🔷 از نظر او امکان حمله آمریکا به مواضع ایران در منطقه وجود دارد و چنین حمله‌ای احتمالاً پاسخ ایران علیه اسرائیل را با استفاده از گروه‌های نیابتی در شرایطی که اسرائیل هنوز با شیوع کرونا و بحران سیاسی روبروست برمی‌انگیزد.

🔷 این در حالیست که که بن‌بست سیاسی تاثیری منفی بر آمادگی تشکیلات نظامی دارد؛ بودجه هنور تصویب نشده، درباره تهیه تسلیحات و سیستم‌های رزمی جدید تصمیم‌گیری نشده و طرح تنوفا نیز هنوز تایید نشده است.

🔷 از نظر نویسنده علاوه بر حفظ آمادگی سطح بالا، برگزاری رزمایش‌های دوره‌ای نیز همیشه برای ارتش اسرائیل یک چالش بوده است. برگزاری تمرینات نظامی طی شیوع کرونا یک چالش سخت است و نگرانی از سرایت بیماری کاملاً موجه است؛ چرا که برخی افراد طی تمرینات مبتلا شده‌اند. با این وجود دشمنان اسرائیل ملاحظه کرونا یا محدودیت‌های سیاسی را نمی‌کنند.

🔶 نویسنده هشدار می‌دهد علیرغم گمان رایج که احتمال جنگ در شرایط حاضر مخصوصاً قبل از استقرار دولت جدید در آمریکا اندک است، ضروری است آمادگی ارتش اسرائیل برای تحولات غیرمنتظره مخصوصاً از جانب محور ایرانی-شیعی در جبهه شمالی که شامل لبنان، سوریه و غرب عراق می‌شود حفظ شود.

منبع

(https://www.inss.org.il/publication/risk-in-the-north/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه