مقام سعودی: هدف از مذاکره با ایران کاهش تنش‌های منطقه‌ای است

رئیس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت‌ خارجه عربستان جمعه به رویترز گفت که هدف از مذاکرات بین عربستان و ایران کاهش تنش‌های منطقه‌ای است، اما اضافه کرد که برای ارزیابی نتیجه خیلی زود است و ریاض می‌خواهد «اقدامات قابل تأیید» را ببیند.

♦️ مقام سعودی: هدف از مذاکره با ایران کاهش تنش‌های منطقه‌ای است

 

🔹 رئیس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت‌ خارجه عربستان جمعه به رویترز گفت که هدف از مذاکرات بین عربستان و ایران کاهش تنش‌های منطقه‌ای است، اما اضافه کرد که برای ارزیابی نتیجه خیلی زود است و ریاض می‌خواهد «اقدامات قابل تأیید» را ببیند. «رائد کریملی» نخستین مقام رسمی است که مذاکرات مستقیم تهران-ریاض را تأیید می‌کند.

🔹 وی گفت: «ما امیدواریم این مذاکرات با موفقیت همراه باشد ولی هنوز برای رسیدن به نتیجه نهایی زود است و اعتقاد داریم که معیار ما اقدامات قابل تأیید است نه بیانیه‌های رسمی». او از بیان جزئیات مذاکرات امتناع ورزید ولی منابع منطقه‌ای پیش‌تر به رویترز گفته بودند، گفت‌وگوها بر سر جنگ یمن و توافق هسته‌ای جریان دارد.

🔹 کریملی گفت سیاست عربستان توسط ولیعهد سعودی «بسیار واضح» توضیح داده شده است. بن سلمان اخیراً تأکید کرد گرچه پادشاهی سنی عربستان با رفتارهای منفی تهران مشکل دارد، اما خواستار روابط خوب با ایران شیعه است.

منبع

(https://www.reuters.com/world/middle-east/saudi-official-confirms-talks-with-iran-says-premature-assess-outcome-2021-05-07/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه